czwartek, 23 lipca 2015

Stacje kolejowe Polski - Trzebinia Siersza

Węzłowa stacja kolejowa Trzebinia Siersza stanowi końcowy punkt linii kolejowej 114 z Trzebini, dając początek kilku bocznicom, w tym czynnym: do zakładu Górka Cement oraz do Elektrowni Siersza. Cała linia liczy niespełna 5,5 kilometra, a została zbudowana w roku 1899 na potrzeby kopalni węgla we wsi Siersza.

Sama stacja powstała w tym samym okresie, ale już terenie wsi Wodna, stąd nadano jej nazwę "Siersza-Wodna". W 1969 roku powstało miasto Trzebinia-Siersza (z połączenia miasta Trzebinia i miejscowości Siersza) i po tej dacie PKP zmieniło nazwę na "Trzebinia-Siersza-Wodna". 1 lutego 1977 roku zmieniono nazwę miasta Trzebinia-Siersza na Trzebinia, tym samym skrócono nazwę stacji do „Trzebinia-Siersza", obowiązująca do dziś. Taką samą nazwę nosiła w okresie 1969-1977 także stacja Trzebinia.

Po zamknięciu Kopalni Siersza w 2000 roku stacja straciła na znaczeniu oraz bardzo opustoszała. Połączenia osobowe zawieszono wcześniej, bo już w roku 1998. Stacja w Trzebini Sierszy jest zelektryfikowana. Budynek stacyjny ma na piętrze mieszkania, na dole jest ekspedycja towarowa. Generalnie stan budynku jest dobry. Kasy dawno zamknięte, a peronów trzeba się doszukiwać.



Na budynku jeszcze stary napis...

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane