czwartek, 2 lipca 2015

WARSZAWA: jak to będzie z tramwajem na Wilanów?

Największą inwestycją tramwajową Warszawy w ramach rozpoczętej perspektywy unijnej będzie budowa długo wyczekiwanej trasy między Dworcem Zachodnin a Wilanowem. Inwestycja będzie realizowana etapami. Nowa trasa będzie przebiegać ulicami Bitwy Warszawskiej 1920 roku, Banacha, Rostafińskich, Rakowiecką, Goworka, Spacerową, Sobieskiego, al. Rzeczypospolitej do krańca przy Branickiego w Miasteczku Wilanów. Jak niedawno ustalono, odcinek na Ochocie przy Zachodnim będzie przebiegać w tunelu pod parkiem, Al. Jerozolimskimi, peronami i torami kolejowymi.

Do obsługi planowanej trasy zostanie kupionych 50 tramwajów dwukierunkowych. Elementem projektu jest też planowana zajezdnia na Annopolu, bez której Tramwaje Warszawskie nie będą miały gdzie pomieścić nowego taboru.

Nowa trasa łączy się w kilku miejscach z istniejącymi liniami, jej odcinki mogą więc powstawać niezależnie od siebie. Etapowanie inwestycji będzie ułatwiał też tabor dwukierunkowy. Plany miasta zakładają kilka faz budowy: od Puławskiej do ul. Św. Bonifacego, od Św. Bonifacego do krańca przy Branickiego oraz w ciągu Bitwy Warszawskiej 1920 r. na odcinku Grójecka – Dworzec Zachodni. Oddzielnie odcinki to Rakowiecka oraz wzdłuż Pola Mokotowskiego, który będzie sporym wyzwaniem. Początek prac planowany jest na rok 2018. Do tego czasu miasto powinno uporać się ze wszystkimi sprawami administracyjnymi i wyborem wykonawcy.

Przebieg nowej trasy (mat. miasta stołecznego Warszawy)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane