Metro w Sofii będzie wprawdzie dopiero budować odcinek centralny trzeciej linii metra, liczący 7 kilometrów i składający się z siedmiu stacji, ale już prowadzi przetarg na dostawę 20 pociągów o długości 58-62 metrów. Przetarg zawiera również opcję na kolejne dziesięć składów dla kolejnego etapu rozbudowy trzeciej linii – o dwa odcinki o łącznej długości blisko 9 km i liczące 9 stacji. Udział w postępowaniu wzięły firmy CAF i grupa Symetro Sofia. W skład tego drugiego podmiotu wschodzą Siemens Bułgaria, Siemens Austria i Newag. Po otwarciu ofert, co odbyło się 13 sierpnia stwierdzono, że najtańszą ofertę, opiewającą na kwotę 418 mln lewów (894 mld zł), złożyło konsorcjum firm Siemens i Newag, pokonując firmę CAF. Hiszpański producent zaoferował dostawy za 483 mln lewów (1,033 mld zł).
Do stolicy Sofii miałyby zostać dostarczone pociągi Inspiro. Pierwszym miastem, do którego trafiły składy tej nowej generacji jest Warszawa. Metro Warszawskie zamówiło w sumie 35 pociągów. Do ruchu pierwsze z nich zostały włączone w październiku 2013 roku.
Inspiro ucieka do... Sofii? |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane