czwartek, 24 września 2015

KRAKÓW - KATOWICE: jest przetarg na modernizację torów między Jaworznem a Trzebinią

Polskie Linie Kolejowe ogłosiły w środę, 23 września, postępowanie przetargowe na modernizację odcinka linii E-30 Katowice – Kraków, a mianowicie odstępu Jaworzno Szczakowa – Trzebinia. To element Wielkiej Ofensywy Inwestycji Kolejowych. Ogłoszony w tej sprawie przetarg ograniczony pozwoli na wybranie sprawnych i dobrze przygotowanych wykonawców, co gwarantuje terminową realizacje zadania.

Zadanie dotyczy odcinka dwutorowej linii kolejowej pomiędzy Jaworznem Szczakową a Trzebinią na granicy województwa śląskiego i małopolskiego. To ważna trasa leżąca na międzynarodowym korytarzu E 30 łączącym Polskę od Niemiec po Ukrainę. Projekt realizowany będzie w ramach unijnego instrumentu finansowego „Łącząc Europę”, który zapewni finansowanie modernizacji linii Katowice – Kraków. W ramach zadania wykonane będą pomiędzy Jaworznem Szczakową a Trzebinią prace, które obejmują tory na stacjach i szlakach, sieć trakcyjną, urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Również obiekty inżynieryjne mosty i wiadukty objęte będą robotami. Przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych wraz z budową dróg objazdowych poprawi poziom bezpieczeństwa na styku toru i drogi. Tak jak na wszystkich modernizowanych przez PLK trasach, tak i tu zmieni się standard obsługi pasażerów dzięki modernizacji peronów i urządzeń obsługi podróżnych w Jaworznie Szczakowej, Jaworznie Ciężkowicach, Balinie.

Po zakończeniu prac skróci się czas przejazdu, gdyż pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h.

To ważna informacja po latach zastoju na tej trasie. Inwestycja na trasie łączącej Śląsk z Małopolską ma już paroletnie opóźnienie, stąd cieszy każdy przejaw aktywności. Pozostaje jeszcze najbardziej newralgiczny i najmocniej obciążony odcinek małopolskiej kolei - trasa z Krakowa do Trzebini, której przebudowa miała się zacząć dawno temu.




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane