wtorek, 22 września 2015

KRAKÓW: w grudniu roszady w sieci połączeń REGIO w województwie

Jak informuje redakcja Rynku Kolejowego, na podstawie uzyskanych przez siebie informacji, od grudnia Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego zamierza uruchamiać mniej pociągów regionalnych. Cięcia w rozkładzie jazdy obejmą Krynicę, Tarnów, Nowy Sącz, Kielce, Sędziszów i Katowice.

Wraz z wprowadzeniem w grudniu nowego rozkładu jazdy na rok 2015/2016 zniknie kilka połączeń kolejowych na trasie Kraków – Tarnów – Nowy Sącz – Krynica oraz Katowice – Kielce i Katowice – Sędziszów. Na tych liniach planowane jest wprowadzenie następujących ograniczeń w stosunku do obecnego rozkładu:
  • zmniejszenie liczby pociągów o 3 pary, w tym 1 poc. relacji Katowice – Kielce, 2 poc. relacji Katowice – Sędziszów i 3 poc. relacji Sędziszów – Katowice; 
  • zmniejszenie liczby pociągów o 2,5 pary, w tym 1 poc. relacji Kraków – Krynica, 1 poc. relacji Kraków – Nowy Sącz, 1 poc. relacji Krynica – Kraków, 2 poc. relacji Nowy Sącz – Tarnów. 
Utrzymane będzie połączenie Radziejowa, które w weekendy łączy Kraków z Nowym Sączem.

Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego za główny powód likwidacji połączeń kolejowych podał niską frekwencję w połączeniach. Wysokie koszty uruchomienia pociągów, niska frekwencja pasażerów przekładająca się na niewystarczające przychody i w konsekwencji wzrastający deficyt spowodowały konieczność likwidacji części połączeń kolejowych, zarówno na liniach wewnątrz Województwa Małopolskiego jak i na liniach stykowych z województwami ościennymi.

Grudzień przyniesie jednak nie tylko cięcia. Od nowego rozkładu zostaną wznowione połączenia kolejowe z Krakowa Głównego do Oświęcimia przez Skawinę i Spytkowice. Ich uruchomienie będzie możliwe dzięki porozumieniu samorządów leżących przy wspomnianej trasie z UMWM co do kwestii współfinansowania pociągów. Zwiększy się też częstotliwość kursowania pociągów na dwóch liniach: Kraków – Sucha Beskidzka – Zakopane i Kraków – Wadowice – Bielsko-Biała (o dwa pociągi).

Trasa z Krakowa do Tarnowa jest obecnie najbardziej deficytową linią kolejową w województwie. Winne temu są prowadzone od lat prace przy modernizacji magistrali, za które odpowiada PKP PLK. Niestety, mimo intensywności robót, końca prac nie widać. A pasażerowie przesiedli się do prywatnych autobusów oraz tych podstawianych przez Przewozy Regionalne.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane