Linia ta, uruchamiana już w przeszłości nie raz przy okazji wdzierania się wód Wełtawy do tuneli metra linii A, najdłużej kursowała po wielkiej powodzi w roku 2002. Ostatni raz pojawiła się na torach w roku 2013, kiedy także rzeka wdarła się do miasta. Kursowała wówczas o 3 do 6 czerwca, jako jedna z dwóch linii zastępczych (druga była XB z Osiedla Barrandov do Wysoczan) na trasie:
Podbaba – Vítězné náměstí – Hradčanská – Malostranská – Dlouhá třída – Náměstí Republiky – Masarykovo nádraží – Hlavní nádraží – Olšanské náměstí i dalej jednokierunkowo Želivského – Flora – Olšanské náměstí.
![]() |
Zastępczy tramwaj XA przy praskim Dworcu Głównym (fot. ŠJů, Wikimedia Commons) |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane