Póki trwają wakacje i łupkowianką ponownie kursują składy pasażerskie, muszę koniecznie umieścić w tym cyklu stację w Komańczy - jedną z najważniejszych na całej trasie linii kolejowej 107.
Stację otwarto 12 listopada 1872 roku, wraz z całą przeprawą kolejową w dolinie Osławy. Od tego czasu praktycznie się nie zmieniła. Niewielki, piętrowy budynek wyposażony we wszelkie atrybuty funkcjonalnej prowincjonalnej stacyjki, stoi do dziś i nie straszy, mimo utraty swoich podstawowych funkcji parę lat wstecz. Stacja znajduje się w samym centrum miejscowości, tuż obok rynku i drewnianego kościoła. Od strony drogi w budynku stacji działają punkty usługowe.
Stacja składa się zasadniczo z jednego peronu, wyłożonego betonowymi płytami. Pozostałe trzy tory dla ruchu pasażerskiego dostępne są z poziomu ziemnego wału, imitującego peron, co jest charakterystyczne dla bieszczadzkiego krajobrazu w ogóle. Stacja sterowana jest za pomocą semaforów kształtowych. Na głowicy od strony Łupkowa, za zespołem rozjazdów, znajdziemy most stalowy nad rzeką Barbarką.
Blog komunikacyjny o komunikacji szeroko pojętej, tej bliższej i tej dalszej. Ma spełniać pasję, i być komunikacją z czytelnikami. O komunikacji komunikacyjnie... komunikatywnie, znaczy ;)
Subskrybuj:
Komentarze do posta
(
Atom
)
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane