sobota, 3 października 2015

KATOWICE: nowy rozkład kolejowy na Śląsku od grudnia

Liczne będą zmiany rozkładowe w województwie śląskim wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy na rok 2015/2016 w grudniu. W większości będą to zmiany na lepsze, ale na niektórych trasach oferta ulegnie pogorszeniu. Ale po kolei.

Wiadomo już, że wznowiony zostanie ruch transgraniczny pociągów osobowych z Czechami i tak: do Bohumina pojadą 2 pary pociągów z Katowic i 2 z Raciborza, co da w sumie 4 pary - obsłużą je KŚ. Między Cieszynem a Czeskim Cieszynem kursować będzie 6 par, które w porozumieniu z władzami województwa obsługiwać będą jednostki RegioNova od Ceskych Drah. Z Chałupek do Katowic będzie kursował też całkiem nowy pociąg przyspieszony. Do samych Chałupek docierać będzie aż 6 składów dziennie.

Wewnątrz województwa wiele zmian na lepsze. Na trasie Katowice – Gliwice, oprócz jednej godzinnej przerwy po szczycie porannym pociągi będą kursować co pół godziny przez cały dzień (do godz. 19:00, później będzie mieć miejsce cykl godzinny). Więcej składów pojedzie też na Częstochowę, ponadto jeden z pociągów przyspieszonych będzie kursował do Gliwic. Dodatkowy skład przyspieszony kursować będzie także w robocze popołudnia z Katowic do Bielska. Do Tych Lodowisko pociągi kursować będą wreszcie w takcie (30 min w szczycie i 60 poza nim), co umożliwi dodatkowa para pociągów wieczorem. Więcej kursów wyruszy ze stolicy Górnego Śląska do Rybnika i Raciborza. Do 6 par wzrośnie liczba codziennych połączeń Katowic z Wisłą. Będzie też weekendowy pociąg przyspieszony Gliwice - Katowice - Wisła. W dni robocze także pojawi się dodatkowy pociąg, nieco przed południem, w obu kierunkach - z Wisły i z Katowic. Na trasie Czechowice-Dziedzice – Zebrzydowice – Cieszyn w dni robocze dołożona zostanie szósta 6 para pociągów, która będzie kursować w porannym szczycie.

Reaktywowane zostaną połączenia kolejowe na trasie Częstochowa - Lubliniec, z czasem przejazdu około 40 minut. Będzie tam kursować codziennie 6 par pociągów. 

W zakresie obsługi połączeń stykowych z województwem małopolskim, obsługiwanych przez KŚ, czyli tras Katowice – Oświęcim i Czechowice-Dziedzice – Oświęcim, nie wiadomo jeszcze, jak będzie wyglądała obsługa tego drugiego odcinka. Przewoźnik oczekuje na stanowisko Urzędu Marszałkowskiego z Małopolski. Co do trasy Katowice - Oświęcim, ze względu na kiepski stan torowiska, prawdopodobnie oferta zostanie nieznacznie okrojona.

Poprawi się oferta na trasie Bielsko-Biała – Wadowice, obsługiwanej przez Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych. Dzięki rozszerzeniu terminów kursowania (do codziennego) pociągu, ktry dotychczas kursował wyłącznie jako „studencki” w piątki i niedziele, na trasie tej pojawiać się będzie aż 6 par w dni robocze i 5 w dni wolne. Cztery z nich pojadą w relacji Kraków Główny - Wadowice - Bielsko-Biała. Na trasie Katowice – Sławków – Sędziszów, której większość przebiega przez teren województwa małopolskiego, pojadą tylko 3 pary pociągów codziennie. Wynika to z nikłego zainteresowania przewozami na tym odcinku, jako że linia kolejowa, przechodząca przez Olkusz i Wolbrom, nie jest atrakcyjna dla dojeżdżających do Krakowa. To jedna z tych tras, gdzie bez wdrożenia rozwiązania umożliwiającego skomunikowanie jej ze stolicą województwa, nie będzie tłumów, choćby ktokolwiek tego chciał.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane