środa, 25 listopada 2015

"Nocna szyna" Odcinek 121: Praga, linia 16

Linia 16 została uruchomiona w roku 1924 na trasie U Santošky - Plzeňská tř. (Anděl) - Palackého nám. - Moráň - Tylovo nám. - Purkyňovo nám. (nám.Míru) - Olšanské hřbitovy (Flora)

Jej zmiana nastapiła w czasie okupacji niemieckiej w roku 1940. Kursowała wówczas między krańcami Nové Strašnice Krematorium i Smíchovské nádrazi. Na podobnej trasie pozostała po wojnie, od roku 1947. W roku 1963 zaczęła kursować na trasie Vozovna Žižkov - Ohrada - Flora - I.P.Pavlova - Karlovo námesti - Anděl - Nádrazi Smíchov. W roku 1972 trasa jej została skrócona do Olšanské hřbitovy, natomiast w 1974 wydłużono ją od Nádrazi Smíchov do Lihovar. W roku 1980 zaczęła kursować z pętli Spojovaci.

„Szesnastka“ długo nie mogła sobie znaleźć miejsca. W roku 1981 trafiła na Radlice, w 1983 wróciła na Lihovar, a w roku 1988 wydłużono ją do pętli Hlubočepy. Ponownemu skróceniu uległa w roku 1991, kiedy to dojeżdżała już tylko do krańca Anděl. Od roku 1995 przeniesiono ją do Nádrazi Braník, a w godzinach szczytu kursowała do pętli Sídliště Modřany. Stamtąd została wycofana w roku 1998 i wówczas wszystkie kursy kończyła w Braniku. W 2003 roku powrócono do pierwotnego systemu, natomiast w roku 2009 wycofano ją z południowych dzielnic, kierując do pętli Kotlářka, a w szczycie przez Motol do Sídliště Řepy. Od roku 2012 kursuje przez Palmovkę i Nádraží Vysočany do osiedla Lehovec.






fot. Harold CC BY-SA 3.0 (cs.wikipedia.org)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane