czwartek, 19 listopada 2015

Stacje kolejowe Polski - Rejowiec

Stacja kolejowa w Rejowcu pojawiła się wraz z otwarciem latem roku 1877 lini kolejowej z Dorohuska do Warszawy. W roku 1916 dodatkowo otwarto połączenie Rejowca z Bełżcem. Oficjalnie nazwą stacji jest Rejowiec mimo, że faktycznie leży ona na terenie miasta Rejowiec Fabryczny. Do właściwego Rejowca jest stamtąd około 4 kilometrów.

Stacja składa się z dwóch peronów, z czego jeden z nich, peron wyspowy, posiada zadaszenie w postaci wiat. Peron pierwszy znajduje się bezpośrednio przy budynku stacji i obsługuje składy w kierunku Zamościa. Budynek dworca powstał jeszcze przed II wojną światową. Niemcy wysadzili go jednak w roku 1944. Istniejący obiekt został oddany do użytku w roku 1962. Na stacji zabudowano także, w roku 1971, przejście podziemne, umożliwiające dojście zarówno do peronu, jak i przejście na drugą stronę torów. Podobno przyczyną jego powstanai była duża ilość wypadków kolejowych, w których brali udział przechodzący przez tory pracownicy rejowieckiej cementowni.

Ze stacji odchodziły nigdyś dwie bocznice: do cementowni oraz do cukrowni. Ta druga została rozebrana w roku 2004. Bocznica do cementowni istnieje nadal. Stacja od czerwca 2015 roku, poza licznymi składami REGIO, obsługuje także międzynarodowy pociąg ekspresowy z Warszawy do Kijowa.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane