poniedziałek, 30 listopada 2015

WARSZAWA: nowa edycja rozkładu jazdy Kolei Mazowieckich na rok 2015/2016 - komunikat prasowy

13 grudnia 2015 roku wejdzie w życie nowy rozkład jazdy pociągów Kolei Mazowieckich. Będzie on zbliżony do obecnego. Na niektórych liniach pojawią się dodatkowe połączenia w szczycie porannym oraz popołudniowym. Priorytetem planowania połączeń była ich cykliczność, a także skomunikowania pociągów na stacjach węzłowych. Jednak ze względu na prace modernizacyjne prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz kursowanie pociągów dalekobieżnych, nie zawsze było to w pełni możliwe.

Najważniejsze zmiany dotyczą m.in. linii do Skierniewic, gdzie zakończyła się modernizacja, a także linii do Radomia, gdzie rozpoczną się prace modernizacyjne na odcinku Warszawa Okęcie – Piaseczno. Ponadto nadal będą trwały prace na linii do Małkini, a także w stacji Warszawa Rembertów. Zakończy się natomiast budowa tunelu pod torami na stacji Warszawa Międzylesie (linia Warszawa – Dęblin). Pierwsza zmiana rozkładu jazdy, związana z pracami modernizacyjnymi prowadzonymi przez PKP PLK S.A., będzie obowiązywać do 12 marca 2016 r. Dodatkowe połączenia w szczycie porannym i popołudniowym pojawią się na liniach nr: 2, 7, 9 oraz 33. W nowej edycji rozkładu jazdy pociągów spółka zaplanowała weekendowe połączenia do Krakowa oraz Gdyni.

Linia nr 1 Warszawa - Skierniewice


W związku z zakończeniem prac modernizacyjnych wszystkie zaplanowane w rocznym rozkładzie jazdy pociągi wrócą na tory – nie będzie już odwołanych kursów. Średnio w godzinie szczytowej na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Warszawa będzie kursowało 5 par pociągów, co oznacza że podróżni będę mieli do dyspozycji jedno połączenie co około 12 minut. Ponadto, dzięki podniesieniu parametrów linii, czas przejazdu pociągów przyśpieszonych skróci się o około 10 minut,
a pozostałych o około 7 minut, w porównaniu do obecnie obowiązującego rozkładu jazdy. Pociągi do Skierniewic będą obsługiwane niemal w całości nowym taborem (Impulsy oraz składy piętrowe).

W związku z zakończeniem prac modernizacyjnych, 13 grudnia 2015 roku na linii Warszawa – Skierniewice przestaje obowiązywać wzajemne honorowanie biletów.

Linia nr 2 Warszawa - Łuków


Zostanie uruchomione nowe połączenie przyśpieszone w godzinach porannych z Łukowa (4:36) przez Siedlce (5:05), Warszawę Centralną (6:10) do Warszawy Zachodniej (6:19). Pociąg będzie obsługiwany wagonami piętrowymi. Tym samym poprawi się oferta pociągów przyśpieszonych
i będzie możliwy szybki dojazd z Siedlec, czy Mińska Mazowieckiego do Warszawy na godzinę 7:00, 8:00, 9:00 oraz 10:00. W godzinach wieczornych z Warszawy do Siedlec odjedzie pociąg zarówno po godzinie 22:00, jak i 23:00.

Niestety wciąż będą trwały prace w stacji Warszawa Rembertów, które spowodują brak możliwości uruchamiania pociągów do tej stacji. Zarządca Infrastruktury deklaruje zakończenie prac do 31 stycznia 2016 r., w związku z czym od 1 lutego planowany jest powrót pociągów w tej relacji,
co znacznie poprawi komfort przejazdów w pozostałych pociągach.

Część pociągów na odcinku Siedlce – Łuków będzie obsługiwana przez spółkę Przewozy Regionalne
i będzie skomunikowana z pociągami Kolei Mazowieckich, co zmniejszy liczbę koniecznych przesiadek w podróży z Terespola, czy Białej Podlaskiej do Warszawy.

Linia nr 3 Warszawa – Kutno


Liczba połączeń na linii nie zmieni się. W związku z kursowaniem mniejszej liczby pociągów dalekobieżnych w porównaniu do obecnego rozkładu jazdy, udało się poprawić cykliczność kursowania pociągów KM, szczególnie w popołudniowym szczycie komunikacyjnym.

Linia nr 6 Warszawa - Małkinia


Na linii nadal będą trwały prace modernizacyjne. 13 grudnia wrócą pociągi na trasie Warszawa Wileńska – Małkinia oraz pociągi Warszawa Wileńska – Łochów. Od 1 marca 2016 r. planowane jest dodatkowe zamknięcie jednego z torów na odcinku Zielonka – Marki - Warszawa Wileńska, co oznacza, że od 1 marca 2016 r. ruch pociągów będzie odbywał się po jednym torze na całym odcinku
z Warszawy Wileńskiej aż do Tłuszcza. Niestety zwiększy to skalę utrudnień. Wciąż nie jest znana data otwarcia linii Warszawa Rembertów – Zielonka dlatego na tym odcinku nadal będzie kursowała zastępcza komunikacja autobusowa.

Linia nr 7 Warszawa - Dęblin


13 grudnia skończą się utrudnienia związane z budową tunelu drogowego przy przystanku Warszawa Międzylesie. Rozkład jazdy wróci do poziomu sprzed utrudnień. W nowej edycji rozkładu jazdy zaplanowano uruchomienie dodatkowych popołudniowych połączeń do Warszawy Falenicy przed pociągami do Dęblina, co poprawi komfort podróżowania w tych o dłuższej relacji.

Linia nr 8 Warszawa – Radom


Od 13 grudnia na linii rozpoczyna się modernizacja szlaku Warszawa Okęcie – Piaseczno. Spowoduje to konieczność wyłączenia z ruchu jednego z torów na tym odcinku, co przyczyni się do dużych utrudnień. Część pociągów będzie odwołana, niektóre będą kursować w skróconej relacji. Dla zmniejszenia uciążliwości związanych z prowadzonymi pracami, spółka zaplanowała zwiększone zestawienie (3 EZT) wybranych pociągów.

Linia nr 9 Warszawa - Działdowo


Rozkład jazdy pociągów pozostanie na obecnym poziomie. Zostanie uruchomiony dodatkowy pociąg w porannym szczycie z Legionowa (7:30) do Warszawy Zachodniej p.8 (8:05). Niestety nadal będą trwały prace związane z naprawą mostu kolejowego na odcinku Warszawa Gdańska – Warszawa Zoo, co będzie skutkowało zaburzeniem cykliczności i równomierności kursowania pociągów.

Linia nr 29 Tłuszcz – Ostrołęka


Układ połączeń na linii będzie zbliżony do obecnego. Niestety w związku z przebudową stacji Tłuszcz oraz modernizacją na linii nr 6, rozkład może ulegać częstym zmianom.

Linia nr 33 Kutno - Sierpc


Na linii pojawi się dodatkowa para pociągów Kutno – Sierpc – Kutno, która pozwoli na dogodne skomunikowania w stacji Kutno z pociągami obsługującymi inne miasta. Niedzielny pociąg z Płocka do Warszawy pokona trasę w 2 godziny i 15 minut. Ponadto będzie on skomunikowany z pociągiem
z Sierpca.

Na pozostałych liniach, tj.: nr 31 Siedlce – Czeremcha, nr 22 Radom – Drzewica, nr 26 Radom – Dęblin oraz nr 27 Nasielsk – Sierpc, układ połączeń będzie zbliżony do obecnego.


Od 19 grudnia 2015 roku Koleje Mazowieckie uruchamiają połączenia weekendowe do Krakowa i Gdyni. Bilet na pociąg „Dragon” do Krakowa będzie można kupić za 40 zł, a na pociąg „Słoneczny” do Gdyni (tak jak w okresie wakacji) za 45 zł. Czas przejazdu z Warszawy Centralnej wyniesie odpowiednio: 2 godziny i 40 minut do Krakowa i 4 godziny i 8 minut do Gdyni.

Pociąg do Krakowa odjedzie z Warszawy Wschodniej o godzinie 9:19, a do stacji Kraków Główny dotrze o 12:14. W drogę powrotną wyruszy o godzinie 16:18 i dowiezie podróżnych do Warszawy Wschodniej na 19:08. Natomiast pociąg do Gdyni odjedzie z Warszawy Zachodniej o godzinie 7:20 i na miejsce dotrze o godzinie 11:38. W drogę powrotną wyruszy o godzinie 13:40, a do Warszawy Zachodniej dotrze o godzinie 17:44.

Pociągi będą kursowały w weekendy i będą zestawione z nowoczesnych, klimatyzowanych wagonów piętrowych, które są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, a także posiadają przewijaki dla niemowląt. Będzie można także nieodpłatnie przewieźć psa lub rower.

Cena biletu normalnego na trasie Warszawa Zachodnia – Gdynia Główna wynosi 45 zł. Od tej ceny przysługują ulgi ustawowe i handlowe, dlatego np. studenci zapłacą 22,05 zł, uczniowie 28,35 zł,
a cena biletu w ofercie KM 35 (dla osób do 26 roku życia i po 60 roku życia) wyniesie 29,25 zł.

Cena biletu normalnego na trasie Warszawa Wschodnia – Kraków Główny wynosi 40 zł. Od tej ceny przysługują ulgi ustawowe i handlowe, dlatego np. studenci zapłacą 19,60 zł, uczniowie 25,20 zł,
a cena biletu w ofercie KM 35 wyniesie 26 zł.

(opracowanie komunikatu: Koleje Mazowieckie)

fot. Koleje Mazowieckie

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane