Budowę toru rozpoczęto w latach 80. XX wieku, a do użytku został on oddany w 1996. W pierwotnych zamiarach była to pierwsza część inwestycji, której kontynuacją miała być budowa większej pętli o długości około 40 km, przeznaczonej przede wszystkim do testów taboru kolejowego. Tor ten nie został jednak zrealizowany. W połowie listopada 2015 zapowiedziano rozbudowę toru przy wykorzystaniu środków unijnych. Inwestycja obejmująca przystosowanie obiektu do testów systemów sterowania ruchem, zwłaszcza sygnalizacji kabinowej, a także pojazdów zasilanych napięciem innym niż 3 kV DC, przykładowo 25 kV AC, ma potrwać kilka miesięcy/
Pętla toru ma długość 7725 metrów, zbudowana jest z odcinków prostych i łuków o promieniach 600, 700, 800 i 900 metrów. Najdłuższa prosta ma długość 1314 metrów, można na niej uzyskać prędkość 160 km/h. Tor ten miał służyć głównie do testowania różnych rodzajów nawierzchni, dlatego podzielono go na odcinki, na których zastosowano różne typy podłoży torowych, konstrukcje przytwierdzeń i innych elementów składowych nawierzchni.
![]() |
mat Ośrodek Eksploatacji Toru Doświadczalnego |
mat. Ośrodek Eksploatacji Toru Doświadczalnego |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane