Linia liczy niemal 239 kilometrów. Z Żyliny wychodzi w kierunku południowo-wschodnim, skąd wiedzie dolinami rzek Wag i Hornad. Na trasie, poza malowniczymi przełęczami i tatrzańskimi krajobrazami okolic Popradu i Liptowskiego Mikułasza, znajdziemy dwa tunele kolejowe pod Małą i Wielką Fatrą, i kilka innych tego typu obiektów.
Pierwszy odcinek trasy między Koszycami a Kysakiem otwarto 1 września 1870 roku. W roku 1871 otwarto odcinek z Żyliny do Popradu (8 grudnia) i Nowej Wsi Spiskiej (12 grudnia). 3 marca 1872 linię spięto między Nową Wsią Spiską a Kysakiem. W latacj 1955-1964 przeprowadzono elektryfikację tej dwutorowej linii, potoczne określanej mianem Linii Koszycko-Bogumińskiej.
![]() |
fot. Daniel Baránek CC BY-SA 3.0 (sk.wikipedia.org) |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane