poniedziałek, 4 stycznia 2016

KRAKÓW: łącznica Zabłocie - Krzemionki utrudni życie w 2016 roku

Długo zapowiadana, wyczekiwana od lat i niezwykle potrzebna łącznica kolejowa między przystankami Kraków Zabłocie i Kraków Krzemionki, której budowa pozwoli uniknąć zmiany czoła w Płaszowie i pozwoli skrócić czas podróży pociągów w kierunku Skawiny, już dała się we znaki kierowcom. Niestety, będzie jeszcze trudniej. To kluczowa inwestycja z punktu widzenia przede wszystkim Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Żeby było lepiej, musi być gorzej, jak mawiają klasycy. Newralgicznym punktem naszego projektu jest skrzyżowanie ulic Powstańców Wielkopolskich i Wielickiej. Prace na tym odcinku mają być prowadzone przez cały 2016 rok. Roboty zaczną się już w styczniu, najprawdopodobniej w czasie ferii zimowych. Wtedy zawężony będzie wlot od strony ul. Powstańców Wielkopolskich i przeniesiony przystanek autobusowy na Powstańców Śląskich. Ten etap potrwa do marca. Z kolei w kwietniu z ruchu wyłączona będzie estakada drogowa im. Obrońców Lwowa. Zawężony będzie też fragment Wielickiej. Ten etap zakończy się w maju. W czerwcu i lipcu - kolejne zmiany. Ruch samochodowy powróci częściowo na estakadę drogową. Natomiast zawężony będzie fragment Powstańców Śląskich od zjazdu na estakadę do Wielickiej. Prace zostaną wstrzymane na czas trwania Światowych Dni Młodzieży.

Największe utrudnienia pojawią się między sierpniem a październikiem. Wprawdzie ruch samochodowy utrzymany będzie na estakadzie, jednak nie pojedziemy w relacjach: Powstańców Wielkopolskich – Powstańców Śląskich, Powstańców Śląskich – Wielicka, Powstańców Śląskich – Limanowskiego i Wielicka – Limanowskiego. W ostatnim etapie prac zaplanowanych na rok 2016 ponownie wyłączona będzie estakada drogowa, natomiast będzie można znów korzystać z wcześniej zamkniętych odcinków i relacji na płycie skrzyżowania.

Przez cały czas trwania prac budowlanych funkcjonować będzie buspas w relacji północ – południe (Krzemionki – Nowohucka). Autobusy mają kursować co 6 minut. Inwestor zapewnia także, że przez cały przyszły rok na newralgicznym skrzyżowaniu nie będzie konieczności ingerencji w ciągłość ruchu tramwajowego.

Najgorszy etap prac (mat. inwestora)

Wizualizacja nowego przystanku Kraków Krzemionki (mat. inwestora)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane