środa, 20 stycznia 2016

"Nocna Szyna" Odcinek 129: Praga, linia 24

Praską linię tramwajową numer 24 uruchomiono w roku 1942 na trasie Bulovka - Libeň, dolní nádrazi - Jatky - Hlávkův most - Vltavské nádrazi - Hybernské nádraží – Poříč i z powrotem. Kursowała tak do roku 1943, kiedy została zlikwidowana. Wróciła na krótko z dniem 3 stycznia 1954 na trasie Zahradní město - nám. J. Marata (dziś Hostivarska), gdzie kursowała do lata 1955. Potem znów ją zlikwidowano.

Na całkiem nowej trasie Městské museum - Václavské nám. - Karlovo nám. - Otakarova - Koh-i-noor - Kubáňské námesti kursowała od 1959. W roku 1961 została wydłużona do dworca Stasznice. Od roku 1963 kursowała z pętli Park kultury a oddechu Julia Fučíka (PKOJF), dzisiejsze Výstaviště, nadal do dworca Strasznice, przy czym w godzinach szczytu dojeżdżała do krańca Zahradní Město. W roku 1974 skierowano ją do Sídliště Ďáblice i od tej pory trasa przez dłuższy czas nie ulegała zmianom, poza kosmetycznym przekierowaniom w śródmieściu. W roku 1984 linia 24 dotarła do Nádrazi Hostivař, a w roku 1987 ponownie została skrócona do Placu Rewolucji Kubańskiej, dziś znanego jako Plac Kubański.

Rok 1990 przyniósł ponowne wydłużenie trasy do Strasznic. W roku 2008 linię skierowano do Kobylis i ponownie skrócono do Kubánské námesti. Od września 2012 roku linia kursuje na trasie Kubánské námesti - Otakarova - Albertov - Karlovo námesti - Václavské námesti - Masarykovo nádrazi - Námesti Republiky - Strossmayerovo námesti - Nádraží Holešovice - Ortenovo námesti, gdzie zmienia numer na 14 i kontynuuje podróż do Sídliště Barrandov. Analogiczna sytuacja ma miejsce w przeciwnym kierunku.








fot. MCH (tram-bus.cz)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane