Dworzec został zbudowany i otwarty w 1870 (dokładnie 1 lipca) jako część nowej linii kolejowej ze Szczecina do Gdańska. Była to trzecia utworzona linia kolejowa w Gdańsku (po linii Gdańsk-Tczew i linii kolejowej do Nowego Portu). 1 lipca 1926 Oliwa została przyłączona w granice administracyjne miasta i dotychczasowa nazwa Oliva została zmieniona na Danzig Oliva. 2 stycznia 1952 została uruchomiona linia Szybkiej Kolei Miejskiej wraz z dodatkowym peronem. W latach 2008 – 2014 przeprowadzono gruntowny remont peronów, najpierw SKM, potem dalekobieżnego.
Przystanek posiada jedno przejście podziemne. Obydwa perony są zadaszone, ruch kolejowy sterowany jest za pomocą sygnalizacji świetlnej. Jedna z bocznic przystanku wykorzystywana była do 2012 do ekspozycji wagonów oraz lokomotyw, w trakcie odbywających się cyklicznie Targów Kolejnictwa Trako. Do lat 90. XX w. plac przed dworcem używany był jako przystanek autobusowy PKS.
![]() |
fot. Paweł Ukole (www.bazakolejowa.pl) |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane