Pierwotnie pomiędzy Sierpcem a Rypinem powstała linia wąskotorowa (600 mm). W 1922 oddano do użytku odcinek wąskotorówki Sierpc – Szczutowo, o przebiegu zbliżonym do późniejszej linii normalnotorowej, a dnia 15 listopada 1929 odcinek Szczutowo – Rypin, prowadzący jednak - odmiennie w stosunku do dzisiejszej linii - przez Skrwilno i Okalewo. Pierwsze plany budowy linii normalnotorowej oparto na ustawie z dnia 2 marca 1920 roku.W okresie 1935 - 1937 zbudowano linię normalnotorową pomiędzy Sierpcem i Brodnicą. Budowę całego odcinka o długości 55,4 km, rozpoczęto w roku 1935 na podstawie rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej. Wskutek ukształtowania terenu budowa wymagała przeprowadzenia znacznych robót ziemnych. Trasę otwarto 25 września 1937 roku. Ostatni notowany pociąg dalekobieżny z Łodzi do Gdyni kursował tamtędy do końca maja 1996 roku. Z dniem 3 kwietnia 2000 roku wszelkie połączenia pasażerskie zostały na trasie Sierpc - Brodnica bezpowrotnie zawieszone.
Stacja w Rypinie do 2 perony i budynek stacyjny, obecnie zajmowany przez pizzerię. Nie istnieją semafory, nie ma ani przejścia podziemnego, ani tez nadziemnego. Sporadycznie w tym miejscu pojawiają się zaledwie pociągi towarowe.
fot.: www.rypin.eu |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane