Ursus Bus i AMZ nie zaproponowały własnych pojazdów, ale Autosany Sancity. Sam Autosan w przetargach startować nie może, bo brakuje mu zabezpieczenia finansowego. Autobusy, które miały trafić do Krakowa, powinny mieć ok. 9 metrów, być niskopodłogowe. Chodzi o autobusy napędzane silnikiem diesla, spełniającym normę emisji spalin Euro 6. W 80% o wyborze oferty decydowała cena. Wśród kryteriów innych niż cena, które stanowiły 20% wagi oceny ofert, wymieniano ocenę sposobu osiągnięcia standardu emisji spalin, ocenę możliwości odzysku energii hamowania, ocenę rodzaju zawieszenia przedniego, ocenę palności materiałów konstrukcyjnych użytych w autobusie, ocenę szyby przedniej, ocenę ilości miejsc pasażerskich siedzących dostępnych bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi, oraz ocenę wysokości poziomu podłogi drzwi wejściowych od poziomu jezdni.
Przetarg ten, jako część dużych zakupów, zapewne zostanie powtórzony. Na razie jednak brak informacji na temat tego, kiedy miałoby to nastąpić.
![]() |
fot. MPK Kraków |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane