czwartek, 18 lutego 2016

POZNAŃ: konsultacje przed remontem torowiska na Ratajach zakończone

W Poznaniu zakończyły się konsultacje projektu modernizacji trasy tramwajowej przez Rataje. Torowiska zbudowane w latach 70 i 80. XX wieku nie przystają dziś do realiów nowoczesnego transportu tramwajowego w Europie. Modernizacja ma objąć ciąg ulicy Kórnickiej (od skrzyżowania z ul. Jana Pawła II do os. Lecha - bez tunelu) oraz ulicy Żegrze (od os. Lecha do ronda Żegrze). Pasażerowie zyskają dodatkowy przystanek. Dodatkowo nie będą musieli już korzystać wyłącznie z przejść podziemnych w związku z planem wytyczenia pasów.

Generalnym założeniem jest wykonanie torów o nowoczesnych parametrach technicznych i technologicznych. W ramach projektu uwzględniony zostanie także ruch pieszo-rowerowy oraz drogowy. Wszystkie stosowane elementy wyposażenia przystanków będą tworzyć spójną kompozycyjnie całość oraz będą charakteryzować się funkcjonalnością, zapewniającą wysoki komfort pasażerom. Przebudowana i dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych ma zostać infrastruktura przystankowa. A szczegóły ustaleń są takie:
  • przystanek Kórnicka pozostaje w obecnej lokalizacji, kompleksowo zmodernizowany i wydłużony do długości krawędzi peronowej 45 metrów,
  • zamiast przystanku Polanka powstaną dwa nowe. Polanka I będzie zlokalizowany bliżej istniejącego przejazdu drogowego w ciągu ulic Katowickiej i Milczańskiej; drugi przystanek, Polanka II, będzie zlokalizowany przy osiedlu Zielony Taras; przystanek Polanka I został zaprojektowany po wschodniej stronie przejścia przez torowisko, bliżej osiedla,
  • przystanek Os. Tysiąclecia (wraz z infrastrukturą towarzyszącą) zostanie w pełni zmodernizowany i dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
  • przystanek Os. Czecha pozostanie w dotychczasowej lokalizacji, zostanie w pełni zmodernizowany i dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych; dodatkowo przystanek zostanie przebudowany do standardu zintegrowanego przystanku tramwajowo-autobusowego, co ułatwi dokonywanie przesiadek,
  • przystanki w ciągu ulicy Żegrze pozostają w obecnych lokalizacjach, zostaną zmodernizowane i dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
  • przebudowa ronda Żegrze zostanie przeprowadzona pod kątem planowanego wydłużenia trasy tramwajowej w ciągu ul. Unii Lubelskiej do nowej pętli Falista; na rondzie zostanie zlikwidowane przejście podziemne, które zostanie zastąpione przez przejście dla pieszych w poziomie jezdni ulicy Hetmańskiej.
Poznań intensywnie rozwija sieć tramwajową. W najbliższym czasie mają powstać przedłużenia torów na Zawadach czy trasa do wspomnianej pętli Falista (zadeklarowano jej ukończenie do 2019 roku). Teraz czas na remont ratajskich torowisk. Z pewnością ta mało sympatyczna okolica, pełna bloków z wielkiej płyty, zyska nowy blask dzięki tej inwestycji.

fot. UM Poznań

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane