sobota, 6 lutego 2016

RZESZÓW: postęp remontów na trasach kolejowych Podkarpacia

Ten rok w dalszym ciągu upłynie pod znakiem remontów na podkarpackich liniach kolejowych. Dla pasażerów oznacza to utrudnienia w ruchu pociągów, które jednak będą zdecydowanie mniejsze niż w poprzednich latach.

Na rok 2016 zaplanowane zostały prace na magistrali E-30 między Tarnowem a Rzeszowem. Ukończone mają zostać odcinki Czarna Tarnowska - Dębica oraz Ropczyce - Sędziszów. Dzięki podróż z Rzeszowa do Krakowa skróci się do zakładanych 1 godziny 20 minut dla najszybszych składów pospiesznych, które będą mogły poruszać się z prędkością 160 km/h. Z drugiej strony prace prowadzone będą na terenie stacji w Przeworsku oraz na odcinku Przeworsk - Jarosław.

W tym roku ruszą także przygotowania do elektryfikacji linii Ocice - Rzeszów. Będzie prowadzona m.in. wycinka drzew. Dzięki tej inwestycji wyeliminowany zostanie najbardziej kłopotliwy odcinek "bez druta" w województwie, co umożliwi m.in. trasowanie pociągów PKP Intercity przez Tarnobrzeg i Sandomierz w kierunku Warszawy, Trójmiasta czy Łodzi bez konieczności zmiany obsady trakcyjnej. Dotąd pociągi elektryczne ze strony Sandomierza miały do dyspozycji tylko trasę przez Stalową Wolę i Leżajsk do Przeworska, co wpływało na nieatrakcyjność podobnych połączeń. W Chmielowie wybudowany ma zostać nowy peron, co umożliwi podróżnym wygodne wsiadanie do pociągów. Wreszcie ma zostać także opracowana dokumentacja niezbędnych robót między Boguchwałą a Czudcem - jedynym jeszcze nie zmodernizowanym odcinku linii kolejowej z Rzeszowa do Jasła.

fot.: www.jaroslawska.pl

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane