czwartek, 11 lutego 2016

Stacje kolejowe Polski - Wrocław Leśnica

Stacja kolejowa Wrocław Leśnica może zachwycić. Wygląda okazale i bardzo stylowo, zwłaszcza dzięki przeprowadzonej w latach 2010-2013 gruntownej modernizacji układu torowego i całej infrastruktury odprawy podróżnych. Stacja leży na 14 kilometrze linii kolejowej 275 z Wrocławia do Guben.

Stacja została otwarta 19 października 1844 roku, wraz z całą linią, jako Lissa. W roku 1901 nazwę zmieniono na Deutsch Lissa, a po przyłączeniu Leśnicy do Wrocławia dodano do niej Breslau. Krótko po wojnie stacja nosiła nazwę Wrocław Leśna, ale już od 1948 zmieniono ją na Wrocław Leśnica. OD początku swojego funkcjonowania stacja pozostaje czynna w ruchu pasażerskim i towarowym. Obecnie zatrzymują się na niej wyłącznie pociągi Kolei Dolnośląskich m.in. do Węglińca, Legnicy czy ostatnio do Drezna.

Odrestaurowany budynek stacji to funkcjonalny obiekt użytkowy o rysie charakterystycznym dla tego typu obiektów z tamtego okresu. Stacja posiada trzy perony które, wzorem wszystkich niemieckich i poniemieckich stacji, łączy z budynkiem przejście podziemne wyłożone kafelkami. Każdy peron posiada drewnianą wiatę, a po remoncie także cały pakiet informacyjny dla pasażerów. Dwa perony są przelotowe wyspowe, natomiast jeden, dokładnie peron 1, posiada tylko jedną krawędź i pozostaje przytulony do budynku dworcowego. Także jest on przelotowy.

Stacja Wrocław Leśnica wpisana jest do rejestru zabytków. Remont, który zakończył się pod koniec 2013 roku, pochłonął 70 milionów złotych. Odrestaurowano wiaty, nawierzchnia peronów pokryta została brukiem, a oświetlenie stylizowane jest na latach 30. XX wieku. Jest to obecnie chyba najładniejsza stacja kolejowa Wrocławia.

Budynek dworca od strony ulicy Rubczaka

Perony z oddali, zimową porą

Wiaty na stacji w Leśnicy są bardzo ładne


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane