To jednak nie wszystko. ZKM planuje też zakup 15 tramwajów o długości około 30 metrów, z wyłącznie niską podłogą. Nowe składy mają być dwukierunkowe i posiadać pełny układ klimatyzacji wnętrza. Zakup ten pozwoliłby na wycofanie ostatnich gdańskich „stopiatek”, okrytych złą sławą wśród pasażerów. Ponadto tramwaje miałyby mieć także akumulatory, pozwalające na przejazd przy ich użyciu minimum 500 metrów. Rozwiązanie wymarzone w przypadku torowiska na Nowej Politechnicznej, gdzie sugeruje się brak trakcji na 250-metrowym odcinku ulicy Bohaterów Getta Warszawskiego.
A po zakupach przyjdzie czas na remonty. Kompleksowej modernizacji mają zostać poddane cztery najstarsze tramwaje niskopodłogowe w Gdańsku, czyli składy Konstal NGd99 z 1999 roku. Ponadto naprawa czeka też gdańskiego rodzynka – Konstal 114Na. W tym jednak przypadku przebudowa będzie ograniczona, a wszystko dlatego, by móc w przyszłości uczynić z niego skład historyczny. W tym celu podczas modernizacji ZKM zamierza pozostawić jak najwięcej oryginalnych elementów pojazdu.
![]() |
fot. Trójmiasto.pl |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane