wtorek, 1 marca 2016

KATOWICE: plany inwestycyjne Tramwajów Śląskich w 2016 roku

Tramwaje Śląskie przygotowują się do realizacji kolejnego unijnego projektu z perspektywy finansowej na lata 2014-2020. To jednak nastąpi dopiero w roku 2017, tymczasem rok bieżący upłynie w GOPie spokojnie i bez rewolucyjnych inwestycji. W tym roku przewiduje się prowadzenie jedynie drobnych prac, głównie o charakterze interwencyjnym, które finansowane będą ze środków własnych Tramwajów Śląskich.

Dzięki minionej perspektywie finansowej udało się w znacznym stopniu zrehabilitować transport tramwajowy w konurbacji górnośląskiej. Nowe tramwaje, liczne remonty torowisk i ulic, modernizacje przystanków i starszego taboru – to czynniki, które wpłynęły i wciąż wpływają pozytywnie na odbiór tramwajów na Śląsku.

Na liście zadań do realizacji w tym roku znajduje się sześć przedsięwzięć. W trzech przypadkach to kontynuacja prac z roku poprzedniego. Chodzi o naprawę torowiska tramwajowego na linii 3 w Zabrzu od mostu na rzece Czerniawka do parku Pileckiego, modernizację drugiego toru linii nr 6 w Chorzowie na odcinku ul. Stabika – Nowa – Polna (prace już się rozpoczęły) oraz modernizację mostu tramwajowego nad rzeką Bytomką w Zabrzu przy ulicy Bytomskiej.

Nowe zadania przewidują też remont pętli Katowice Szopienice z wymianą podbudowy, podkładów i szyn. Kolejne przedsięwzięcie to modernizacja torowiska linii 9 wzdłuż ulicy P. Niedurnego w rejonie Huty Pokój. Ostatnia inwestycja to modernizacja torowiska wzdłuż Chorzowskiej w Katowicach.

Przyjęty harmonogram uwzględnia zakres planowanych zadań w ramach nowego projektu unijnego. Nie ma więc ryzyka dublowania prac. Zostają jeszcze drobne prace remontowe i roboty interwencyjne, które trudno zaplanować, gdyż konieczność ich przeprowadzania wychodzi w tzw. „praniu”.

W tym roku nie będzie żadnych zakupów taborowych. Planowane są bieżące remonty eksploatowanych wozów, które wykona ZUR Chorzów. Latem ma się tam zakończyć m.in. przebudowa pierwszego składu Duewag Pt z Frankfurtu, który wzbogaci się o człon niskopodłogowy. Tramwaje Śląskie liczą także na realizację drugiego takiego pociągu do końca roku.

fot. Tramwaje Śląskie

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane