wtorek, 15 marca 2016

PRAGA: Plany inwestycyjne DP na nową perspektywę unijną

Plany stolicy Czech, na nową perspektywę unijną zadziwiają. Dopravní podnik havniho mesta Praha wylicza dziewięć projektów związanych z budową nowych tras tramwajowych, a także pierwszy odcinek czwartej linii metra, której realizacja ma rozpocząć się na przełomie 2017 i 2018 roku.

Najdłuższa trasa, relacji Chodovská – Spořilov – Opatov – Háje, osługiwać będzie dzielnicę Jižní Město i zapewni dojazd do stacji metra linii C. Jej długość to ok. 6,5 km. Zaplanowano 13 par przystanków. Kolejna połączy Kobylisy i Bohnice (5,5 km), również zapewniając dojazd do linii metra C. Tutaj również przewidziano 13 par przystanków. Następna pod względem długości jest trasa Nádraží Podbaba – Suchdol (4,5 km) z siedmioma parami przystanków w północnej części Pragi, która zapewni dojazd do akademii rolniczej. Zaplanowano także parking Park&Ride.

Dalsze projekty są już mniejsze w skali: Divoká Šárka – Dědinská (ok. 2,3 km i pięć par przystanków), Sídliště Barrandov – Holyně – Slivenec (ok. 1,6 km i trzy pary przystanków), Sídliště Modřany – Libuš (ok. 1,8 km z czterema parami przystanków), Na Veselí – Pankrác – Budějovická (ok. 1,5 km i trzy pary przystanków), Zlíchov – Dvorce z mostem przez Wełtawę (ok. 0,8 km i jedna para przystanków), Počernická do obsługi osiedla Malešice (ok. 2,1 km i sześć par przystanków).

Planowana jest też budowa pierwszego, 7,9-kilometrowego odcinka czwartej linii metra D z ośmioma stacjami na odcinku Pankrác – Depo Písnice. Będzie ona obsługiwać osiedla Libuš, Lhotka i Krč na południu. W strefie obsługi znajduje się 175 tys. mieszkańców i 127 tys. miejsc pracy. W tym kształcie linia zapewniać będzie dojazd do stacji Pankrác. Dojazd do centrum będzie możliwy z przesiadką na linię C. W przyszłości linia D zostanie wydłużona w kierunku centrum, do stacji Náměstí Míru i w kolejnym etapie do Náměstí Republiky.

Unijne plany nie obejmują tabor, który jeśli chodzi o metro został wymieniony lub zmodernizowany w ciągu ostatnich 15 lat. Tramwajowo Praga też nie stoi źle - miasto jest w trakcie dostaw zamówionych 250 składów Skoda 15T. Co roku Praga kupuje także, korzystając wyłącznie z własnych pieniędzy, nowe autobusy.

fot. MHD Praha

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane