Stację, wraz z całą linią kolejową, otwarto 8 kwietnia 1885 roku, by nieprzerwanie użytkować ją w ruchu kolejowym. Przewozy pasażerskie wstrzymane zostały w roku 2006, natomiast od 2011 roku nie jest nawet organizowana komunikacja zastępcza. Na stację okresowo zaglądają składy imprezowe i specjalne. Stacja składa się z jednego peronu krawędziowego, z którego wychodzi się wprost na dworzec autobusowy (po drugiej stronie ulicy Bardiowskiej). Poza tym istnieje też drugi tor postojowy oraz dwa tory bocznicowe, odchodzące od stacji. Jest tylko jeden semafor wjazdowy. Budynek dworca wzniesiono w stylu galicyjskim, dzięki temu przypomina inne tego typu obiekty na szlaku Galicyjskiej Kolei Transwersalnej, tak te z Żywca, Suchej czy Skawiny. Mieszczą się w nim mieszkania siedziby prywatnych firm.
Blog komunikacyjny o komunikacji szeroko pojętej, tej bliższej i tej dalszej. Ma spełniać pasję, i być komunikacją z czytelnikami. O komunikacji komunikacyjnie... komunikatywnie, znaczy ;)
czwartek, 3 marca 2016
Stacje kolejowe Polski - Gorlice
Stacja kolejowa w centrum Gorlic wieńczy mającą niespełna 4300 metrów długości linię kolejową 110 z Zagórzan, w całości znajdującą się na terenie Gorlic. Linia zapewnia łączność ze światem m.in. rafinerii Glimar.
Stację, wraz z całą linią kolejową, otwarto 8 kwietnia 1885 roku, by nieprzerwanie użytkować ją w ruchu kolejowym. Przewozy pasażerskie wstrzymane zostały w roku 2006, natomiast od 2011 roku nie jest nawet organizowana komunikacja zastępcza. Na stację okresowo zaglądają składy imprezowe i specjalne. Stacja składa się z jednego peronu krawędziowego, z którego wychodzi się wprost na dworzec autobusowy (po drugiej stronie ulicy Bardiowskiej). Poza tym istnieje też drugi tor postojowy oraz dwa tory bocznicowe, odchodzące od stacji. Jest tylko jeden semafor wjazdowy. Budynek dworca wzniesiono w stylu galicyjskim, dzięki temu przypomina inne tego typu obiekty na szlaku Galicyjskiej Kolei Transwersalnej, tak te z Żywca, Suchej czy Skawiny. Mieszczą się w nim mieszkania siedziby prywatnych firm.
Stację, wraz z całą linią kolejową, otwarto 8 kwietnia 1885 roku, by nieprzerwanie użytkować ją w ruchu kolejowym. Przewozy pasażerskie wstrzymane zostały w roku 2006, natomiast od 2011 roku nie jest nawet organizowana komunikacja zastępcza. Na stację okresowo zaglądają składy imprezowe i specjalne. Stacja składa się z jednego peronu krawędziowego, z którego wychodzi się wprost na dworzec autobusowy (po drugiej stronie ulicy Bardiowskiej). Poza tym istnieje też drugi tor postojowy oraz dwa tory bocznicowe, odchodzące od stacji. Jest tylko jeden semafor wjazdowy. Budynek dworca wzniesiono w stylu galicyjskim, dzięki temu przypomina inne tego typu obiekty na szlaku Galicyjskiej Kolei Transwersalnej, tak te z Żywca, Suchej czy Skawiny. Mieszczą się w nim mieszkania siedziby prywatnych firm.
Subskrybuj:
Komentarze do posta
(
Atom
)
Od siebie dodam, że stacja nie miała być stacją końcową. Linia w planach miala biec dalej do Bardejova na Słowacji.
OdpowiedzUsuń