środa, 2 marca 2016

WARSZAWA: Metro Warszawskie rozstrzygnęło kolejny konkurs na koncepcje stacji II linii metra

W ubiegłym tygodniu Metro Warszawskie rozstrzygnęło, ogłoszony jeszcze w roku 2014, konkurs na koncepcje architektoniczno-budowlane dla dwóch stacji na Bemowie i trzech na Zaciszu i Bródnie (tzw. odcinek 3+2). Zostaną one zrealizowane w drugiej fazie rozbudowy II linii do 2022 r. Te pierwsze zaprojektuje firma AMC Chołdzyński (w konsorcjum z Metroprojektem), znana z koncepcji odcinka centralnego II linii. Z kolei trzema stacjami w północno-wschodniej części zajmie się firma ILF, znana z projektu trzech innych stacji odcinka na Pradze i Targówku.

Na odcinek zachodni, o długości ok. 2,12 km, składają się dwie stacje z dwoma odcinkami tuneli szlakowych z wentylatorniami. Stacja C-5 o roboczej nazwie Ulrychów (Wola Park) znajdzie się pod Górczewską, w rejonie ulicy Białowiejskiej. Kolejna stacja, C-4 o roboczej nazwie Górce (Powstańców Śląskich), jest zaplanowana pod Górczewską, w rejonie ratusza dzielnicy Bemowo oraz skrzyżowania z ul. Powstańców Śląskich.

Na odcinku wschodnio-północnym, o długości ok. 3,95 km, przewidziano trzy stacje i trzy odcinki tuneli szlakowych z wentylatorniami. Stacja C-19 Zacisze powstać ma pod ul. Figara, po południowej stronie skrzyżowania ul. Litawora z ul. Rolanda. Kolejną stację, C-20 Kondratowicza, przewidziano pod skrzyżowaniem ul. Kondratowicza z ul. Malborską, po zachodniej stronie ul. Św. Wincentego. Ostatnia stacja, C-21 Bródno (Rembielińska) powstać ma pod ul. Kondratowicza po wschodniej stronie ul. Rembielińskiej.

Odcinki objęte konkursem powstaną do 2022 roku w ramach drugiego etapu rozbudowy II linii metra. Wcześniejszy etap zakłada budowę tzw. odcinków 3+3, przylegających bezpośrednio do centralnego odcinka II linii metra i obejmujących po trzy stacje w każdą ze stron. Na Woli, na odcinku zachodnim, pociągi dojadą do stacji C-6 Księcia Janusza. Natomiast na Targówku do stacji C-18 Trocka (ex Targówek II). Odcinki te powinny być gotowe w 2019 roku. Wybrano już wykonawców dla ich realizacji. Wydano już pierwsze pozwolenia na budowę. Jak zapowiadają władze miasta, jeśli pozostałe będą wydawane sprawnie, prace rozpoczną się w połowie tego roku.

Materiał ze zwycięskiej koncepcji stacji C-5 Wola Park (autor: AMC Chołdzyński i Metroprojekt) - źródło: Transport Publiczny

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane