W ramach dodatkowych ciekawostek, w związku z elektryfikacją linii Šumperk – Kouty nad Desnou (tzw. Železnice Desná) na trasę wracają pociągi ČD. Dotychczasowy operator, Arriva Morava, zrezygnował z obsługi linii z powodu braku jednostek elektrycznych. Po powodzi w 1997 roku České dráhy nie wznowiły ruchu na zniszczonym odcinku, co spowodowało reakcję lokalnych samorządów, które linię odbudowały i do czasu elektryfikacji wybierały jej prywatnych operatorów. Dotychczasowemu przewoźnikowi pozostała obecnie obsługa wyłącznie 3-kilometrowej linii bocznej Petrov - Sobotín.
České dráhy otrzymały ponadto ofertę od grupy deweloperskiej CPI Property Group na zakup około 1500 budynków dworcowych, które mają zostać sprzedane SŽDC. Potencjalny inwestor oferuje kwotę 4 mld koron, co jest wartością o 800 mln wyższą niż wynikająca z ekspertyz i oferowana przez właściciela infrastruktury.
![]() |
fot. Miaow Miaow (wikipedia) |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane