Wiosną 2009 roku prototypowy egzemplarz wydłużono poprzez dodanie dwóch środkowych członów, dzięki czemu powstał pojazd 20WE. W połowie maja tego samego roku skład ten był testowany na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Węglewie koło Żmigrodu i otrzymał świadectwo dopuszczenia do eksploatacji wydane przez UTK. 15 czerwca SKM Warszawa zamówiła 4 składy typu 19WE. Do produkcji dwóch pierwszych składów wykorzystano człony z prototypowego 20WE.
W kolejnych przetargach dla SKM Warszawa pojawił się wymóg niskopodłogowości, dyskwalifikujący tę serię pociągów. Dlatego żaden z nich więcej nie powstał. Wersja sześcioczłonowa 20WE miała długość 119,82 metra. Skład posiadał 282 miejsca siedzące i około 750 stojących (przy założeniu 4 osób/m²). Dostawione człony były jedynie członami tocznymi (nie posiadały własnego napędu).
![]() |
fot. Alienik (CC BY-SA 3.0) |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane