sobota, 30 kwietnia 2016

WARSZAWA: rusza budowa II linii metra na Targówku

Rozpoczyna się budowa kolejnych trzech stacji II linii metra. W 2019 roku podziemna kolej dojedzie na Targówek. Po zakończeniu prac dojazd ze stacji Trocka na Świętokrzyską będzie trwał ok. 14 minut.

W kierunku wschodnim, z Dworca Wileńskiego, powstanie ok. 3,12 km trasy. Stacja Szwedzka (C16) będzie zlokalizowana pod ulicą Strzelecką po wschodniej stronie ulicy Stalowej, pomiędzy budynkiem Strzelecka 46 a Zajezdnią Autobusową MZA „Stalowa”. To będzie stosunkowo niewielka budowla, jej długość to 135 m. Następna, Targówek (C17), wybudowana zostanie pod skrzyżowaniem ulic Pratulińskiej z Ossowskiego. Po północnej stronie ulicy Ossowskiego, pod terenem zieleni, znajdować się będzie łączący się ze stacją jednokondygnacyjny, podziemny obiekt komory rozjazdów. Całość będzie miała niemal 300 m długości. Największy obiekt tego odcinka II linii metra – stacja Trocka wraz z torami odstawczymi, wszystko razem o długości 450 m. Zlokalizowana zostanie ona wzdłuż Pratulińskiej - pod skrzyżowaniem ulic Pratulińskiej i Trockiej, a także wzdłuż planowanej ulicy na przedłużeniu Pratulińskiej. To stąd wyruszą tarcze TBM drążące tunele w kierunku Dworca Wileńskiego.

Zasadnicze zmiany w ruchu, czyli zamknięcie ulic, pod którymi będą stacje metra Targówek i Trocka, zaplanowano na noc z niedzieli na poniedziałek (1/2 maja). Zamknięte dla ruchu będzie skrzyżowanie Trockiej i Pratulińskiej, przejezdna pozostanie tylko ulica Handlowa. Także skrzyżowanie Ossowskiego i Pratulińskiej zostanie wyłączone z ruchu. Zlikwidowane zostało już rondo na skrzyżowaniu Gorzykowskiej i Handlowej, natomiast na skrzyżowaniu Ossowskiego i Witebskiej wybudowane zostanie rondo umożliwiające zawracanie. Na ulicy Gorzykowskiej i Handlowej (pomiędzy Kołową a Święciańską, w kierunku Radzymińskiej) wytyczony został bus-pas. Objazd zamkniętych ulic prowadzi ulicami Gorzykowską, Handlową i Kołową.

Wykonawcą odcinka północno-wschodniego będzie wybrana w przetargu firma Astaldi S.p.A. z Włoch. Kwota kontraktu wynosi 1 066 741 483,79 złotych brutto. Astaldi wraz z partnerami wybudowało centralny także odcinek II linii metra, którym warszawiacy jeżdżą już ponad rok. Projektantem natomiast jest ILF Consulting Engineers Polska, która wygrała ogłoszony przez Metro Warszawskie konkurs. Umowę podpisano 11 marca, wykonawca ma 38 miesięcy na realizację kontraktu.

Na Szwedzkiej, pomiędzy Stalową a Strzelecką, na około dwa miesiące wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy. Autobusy linii 135 jadące w kierunku Strzeleckiej będą mogły Szwedzką kursować bez zmian. W kierunku przeciwnym zaś zostaną skierowane na trasę objazdową prowadzącą ulicami Strzelecką, Środkową i Stalową. Na większe utrudnienia pasażerowie powinni się przygotować w związku z budową stacji Targówek oraz Trocka. W czasie prac zamknięty zostanie przejazd ulicą Ossowskiego w rejonie skrzyżowania z Pratulińską, Pratulińska pomiędzy Trocką a Handlową i skrzyżowanie z Trocką. Na trasy objazdowe zostaną skierowane linie autobusowe: 156, 160, 162, 199, 212, 517, N02, N12 i N62. Kursowanie 356 będzie zawieszone. Linia ekspresowa E-3 zostanie przekształcona 262, która będzie kursowała na nowej trasie we wszystkie dni tygodnia. Jej zadaniem będzie połączenie osiedli położonych przy Trockiej z Dworcem Wileńskim w zamian za linie wycofane. Z myślą o mieszkańcach okolic obecnej pętli Targówek uruchomiony zostanie dodatkowy przystanek autobusowy na Handlowej (w kierunku Gorzykowskiej) za skrzyżowaniem z Lusińską. Na ulicy Ossowskiego, w rejonie przystanku Witebska, zostanie wybudowane rondo, które umożliwi zawracanie autobusom linii 156, 160 i 517. Przystanek Pratulińska stanie się zaś przystankiem końcowym dla linii: 199, 212, 262. W związku z tym, że ruch autobusowy będzie się odbywał głównie ulicami Handlową oraz Gorzykowską, zostanie na nich – na odcinku od Kołowej do Święciańskiej (w jednym kierunku) – wytyczony bus-pas.

Zmiany tras:

LINIA 156: METRO MŁOCINY – … – Kondratowicza – św. Wincentego – Kołowa – Ossowskiego – zawrotka przy Witebskiej – Ossowskiego – Handlowa – Gorzykowska – … – DW. WSCHODNI /KIJOWSKA/, częstotliwość kursowania bez zmian,

LINIA 160: DW. CENTRALNY – … – al. Solidarności – Radzymińska – Gorzykowska – Handlowa – Ossowskiego – zawrotka przy Witebskiej – WITEBSKA, częstotliwość kursowania bez zmian,

LINIA 162: EC SIEKIERKI – … – al. Solidarności – Radzymińska – Gorzykowska – Handlowa – Kołowa – Borzymowska – Trocka – TARGÓWEK, częstotliwość kursowania bez zmian,

LINIA 199: REMBERTÓW-AON – … – Radzymińska – Trocka – PRATULIŃSKA, częstotliwość kursowania bez zmian,

LINIA 212: PL. HALLERA – … – św. Wincentego – Kołowa – Handlowa – Gorzykowska – Radzymińska – Trocka – PRATULIŃSKA, częstotliwość kursowania bez zmian,

LINIA 262: linia przekształcona z linii E-3: DW. WILEŃSKI – al. Solidarności – Radzymińska – Trocka – PRATULIŃSKA, częstotliwość kursowania: 12-15 minut,

LINIA 356: zawieszenie funkcjonowania linii,

LINIA 517: URSUS-NIEDŹWIADEK – … – al. Solidarności – Radzymińska – Gorzykowska – Handlowa – Ossowskiego – zawrotka przy Witebskiej – WITEBSKA, częstotliwość kursowania bez zmian,

LINIA E-3: przekształcenie w całodzienną linię 262,

LINIA N02: MARYSIN – … – Radzymińska – Gorzykowska – Handlowa – Kołowa – św. Wincentego – Kondratowicza – … – METRO MŁOCINY, częstotliwość kursowania bez zmian,

LINIA N12: DW. CENTRALNY – … – Starzyńskiego – rondo Żaba – św. Wincentego – Borzymowska – TARGÓWEK, częstotliwość kursowania bez zmian,

LINIA N62: DW. CENTRALNY – … – Starzyńskiego – rondo Żaba – św. Wincentego – Kołowa – Handlowa – Gorzykowska – Radzymińska – Łodygowa – … – WOŁOMIN /SIKORSKIEGO/, częstotliwość kursowania bez zmian.

fot. ZTM Warszawa

fot. ZTM Warszawa

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane