Zarząd PKP PLK podjął w ubiegły wtorek niezwykle istotną decyzję, rekomendując wariant przebiegu tunelu średnicowego łączącego Łódź Fabryczną z Łodzią Kaliską i Łodzią Żabieńcem. Wybrany został wariant z dwoma przystankami w tunelu: stacją Łódź Centrum u zbiegu Zielonej, Zachodniej i Kościuszki oraz Łódź Manufaktura w rejonie Ogrodowej, Karskiego i Drewnowskiej. Wcześniej mówiło się jeszcze o trzeciej stacji Łódź Koziny w okolicy placu Hallera. Były też warianty bez stacji w tunelu, albo z jedną stacją przy Manufakturze.
Jak zaznacza rzecznik PKP PLK, Mirosław Siemieniec, wszystkie warianty realizacyjne zostały szczegółowo przeanalizowane pod kątem społeczno-gospodarczym, środowiskowym, technicznym oraz finansowo-ekonomicznym przez wykonawcę studium wykonalności. Wybór wariantu przebiegu tunelu średnicowego oznacza, że można rozpocząć prace związane z przygotowaniem przetargu na wykonawcę tej inwestycji. Przetarg jest planowany na przyszły rok. To znaczne opóźnienie względem harmonogramu przyjętego w ubiegłym roku. Wtedy zaplanowano przetarg na połowę tego roku. Ostatecznie budowa tunelu średnicowego ma rozpocząć się w 2018 roku i zakończyć najpóźniej w 2023 roku, a jeśli będzie to możliwe, to nawet do końca 2021 roku. Zdaniem władz województwa opóźnienie przetargu nie wpłynie na termin ukończenia prac.

fot. AP Photo/David Ramos
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane