Od początku na trasie prowadzono ruch pociągów pasażerskich i towarowych. Składy osobowe do Złotego Stoku utrzymywano do roku 1989, kiedy to na fali przemian ustrojowych zawieszono ich realizację. Ostateczny kres linii 334 położyła powódź tysiąclecia, która nawiedziła Dolny Śląsk i Opolszczyznę w lipcu 1997 roku. Dokładnie 13 lipca Nysa Kłodzka zerwała most kolejowy między Byczniem a Sosnową, którego nigdy nie odbudowano. Wkrótce torowisko rozebrano i już tylko nieliczne ślady świadczą o obecności w tych miejscach linii kolejowej.
W Złotym Stoku istniał jeden peron. Poza tym stacja posiadała wszystko co niezbędne do obsługi przewozów kolejowych : lokomotywownia w kanałami rewizyjnymi, instalacja do nawadniania parowozów (zbiornik wody na poddaszu nieistniejącej już lokomotywowni). Budynek dworcowy zachował się, opleciony przez bluszcze. Pełni obecnie funkcje mieszkalne.
![]() |
fot. JanSuchy (Wikipedia) |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane