czwartek, 19 maja 2016

TARNÓW: modernizacja dworca kolejowego zbliża się do końca

Dworzec w Tarnowie powoli odzyskuje pierwotny wygląd. Perony drugi i trzeci są już właściwie gotowe – pozostały do wykonania jeszcze tylko kwestie kosmetyczne. W trakcie budowy jest jeszcze peron 1, położony najbliżej dworca. Jego uruchomienie warunkuje przebudowa przedniej części przejścia podziemnego, aktualnie prowadzona.

Z tym przejściem poziemnym jest tak, że uciążliwości z jego remontu jest co nie miara. Aby dostać się na peron 3, należy przejść aż za Centrum Medyczne KOL-MED (lub w budynku dworca na zachód, w kierunku toalet), skąd drewnianą kładką na wysokości kozła oporowego dawnego peronu „szczucinki” dostać się na peron 2, dojść do schodów i przejściem podziemnym przejść na peron 3. Jest to o tyle uciążliwe, że to właśnie z peronu 3 odjeżdża obecnie większość pociągów, w tym niemal wszystkie składy REGIO. Dojście takie zajmuje minimum 8 minut. Na szczęście na peronach zainstalowano windy.

Prace powinny zakończyć się przed Światowymi Dniami Młodzieży, jako że w Tarnowie pojawi się wówczas sporo dodatkowych składów. Na ten moment trwają jeszcze prace przy odbudowie północnej części wiaduktu kolejowego nad ulicą Krakowską. Tarnów w dalszym ciągu pozostaje więc wąskim gardłem jeśli idzie o kolej. Ciągle trwają prace także między dworcem w centrum a Mościcami, oraz na samej stacji Tarnów Mościce. Utrudnień jest jednak znacznie mniej, a podróż wyraźnie się skróciła, co widać w rozkładach jazdy. Szkoda tylko, że ułożenie pociągów jest co najmniej dziwne, ale miejmy nadzieję, że zmieni się to wraz z grudniową edycją rozkładu na kolejny rok.



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane