niedziela, 5 czerwca 2016

ŚDM w Krakowie (część 7): założenia do funkcjonowania Krakowskiej Komunikacji Miejskiej

Komunikacja miejska w Krakowie, choć powinna, nie będzie w stanie obsłużyć wszystkich pielgrzymów. Samo napełnianie pól w Brzegach przy pomocy tramwajów i autobusów trwałoby około 40 godzin, przy przepustowości sieci na poziomie 57,8 tysięcy pasażerów na godzinę. Dlatego trzeba powiedzieć jasno: tramwaje i autobusy nie będą w założenia przeznaczone dla pielgrzymów.

Pierwszeństwo korzystania z komunikacji miejskiej w Krakowie powinny mieć w tych dniach osoby starsze, rodzice z małymi dziećmi i niepełnosprawni uczestnicy ŚDM. Kto młody, musi niestety przygotować się na zasuwanie pieszo, i nic na to nie poradzimy.

System tramwajowy ma się opierać na istniejącym układzie, przy czym niemal pewne jest, że dodatkowe tramwaje pojadą do Borku Fałęckiego, Bieżanowa, Małego Płaszowa czy w rejon Placu Centralnego – będą to istotne punkty pośrednie w drodze na uroczystości ŚDM. Autobusy będą pełnić rolę uzupełniającą, ale pojawią się dodatkowe buspasy: w ciągu Nowohuckiej od Wiślickiej aż do Brożka w Łagiewnikach, między Powstańców a Rondem Matecznego (w ciągu Alei trzech Wieszczów) zarówno te stałe, jak i wyznaczone czasowo, oraz w ciągu Rondo Ofiar Katynia – Opolska – Lublańska – Andersa – Plac Centralny, jako spięcie wielu parkingów dla autokarów.

MPK w Krakowie ma dysponować podczas ŚDM 288 pociągami tramwajowymi oraz 556 autobusami. Z puli tej stale w ruchu ma być 90% taboru. Dodatkowe 67 autobusów zapewni Mobilis, ale można przypuszczać, że przewoźnik ten sprowadzi do Krakowa na kilka dni dodatkowe autobusy z Warszawy, wzorem podobnych sytuacji w przeszłości.

Jak dokładnie wyglądać będą trasy i rozkłady jazdy, gdzie pojadą dodatkowe linie i jakie cięcia w regularnej komunikacji spowodują przesunięcia taboru, przekonamy się zapewne jeszcze w czerwcu.

"Ufoki" powrócą do łask w trakcie ŚDM? (fot. Radio Kraków)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane