Tunel budowano 17 lat. Była to trudna inwestycja ze względu i na oczekiwania stawiane przed inwestycją, jak i warunki jej prowadzenia. Trzeba było drążyć przeprawę w skale, co wymagało wiele czasu i wysiłku ze strony wykonawców. Tunel Gottharda pochłonął w sumie około 12 miliardów franków szwajcarskich. Niemal 2 miliardy kosztowały wszelkie elementy systemu sterowania. Tunel stanowi alternatywę dla 15-kilometrowego tunelu Świętego Gottharda, położonego w starym przebiegu linii kolejowej z Lucerny do Chiasso. Koleje Szwajcarskie SBB zamówiły 29 11-członowych wielosystemowych zespołów trakcyjnych EC250, które wyprodukuje Stadler. Pojazdy te, nazwane przez SBB Giruno, będą wykorzystywane na trasach transalpejskich w relacji Zurych – Mediolan i pojadą przez właśnie przez Gotthard-Basistunnel.
![]() |
fot. SRF |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane