Premiera samochodu odbyła się, jakże by inaczej, 22 lipca 1957 roku, razem z Mikrusem. Ideą było pokazanie alternatywnej wersji nadwoziowej. Różnic było jak na lekarstwo, a najważniejszą był wymknięty, przedni bagażnik, do którego dostęp możliwy był dzięki klapie, przypominającej atrapę chłodnicy. Wnętrze samochodu stanowiły dwa osobne przednie fotele odchylane oraz tylna kanapa. Samochód mógł przewieźć 4 osoby. Ważył zaledwie pół tony. Posiadał niewielki zbiornik paliwa (27 litrów). Zawieszenie wszystkich kół było niezależne. W układzie jezdnym wykorzystano wahacze poprzeczne oparte na sprężynach śrubowych i hydraulicznych amortyzatorach teleskopowych. Napęd stanowił umieszczony z tyłu, dwusuwowy, 2-cylindrowy, silnik rzędowy typu Mi10 o pojemności skokowej 296 cm³, osiągający maksymalnie moc 14,5 KM przy 5100 obr/min. Moc przenoszona była na tylne koła poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów.
Wygrał Mikrus. Meduza nie weszła do seryjnej produkcji.
![]() |
fot. powrotlegendy.pl |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane