Projekt rozpoczęty kilka lat temu polegał na przebudowie 40 wysokopodłogowych pociągów tramwajowych na wagony z elementem niskiej podłogi, ułatwiającym wsiadanie i wysiadanie osobom o ograniczonej mobilności. Elementem modernizacji był także montaż klimatyzacji, oraz wiele dodatkowych udogodnień audiowizualnych i funkcjonalnych. W dniu, w którym pierwszy pociąg EU8N zaczął wozić pasażerów, a stało się to w lipcu 2010 roku, był to jednocześnie pierwszy w Krakowie klimatyzowany wagon tramwajowy.
Zmodernizowany tramwaj oznaczony jako EU8N ma ponad 26 metrów długości i jednorazowo może przewieźć 180 pasażerów, w tym nawet dwie osoby na wózku.
![]() |
fot. kmkkrakow.pl |
A to dlaczego ? Kraków jest aż tak bogaty, żeby zastąpić nie tak dawno zmodernizowane tramwaje nowymi ? Czy komuś tu się w dupskach niepoprzewracało aby ??? Piszący ten artykuł powinien dodać powód, żeby wypociny miały jakiś sens dla czytających, czyż nie mam racji :) :/ !!
OdpowiedzUsuńPowód jest oczywisty. Skończył się materiał do modernizacji :)
Usuń