Rondem nie będzie zarządzał prywatny inwestor, ale miasto. Zgodnie ze stanowiskiem poznańskiego ratusza konieczność zapewnienia wysokiego poziomu bezpieczeństwa oraz stanu technicznego obiektu, Kaponiera zostaje w rękach miasta. Koszt roczny utrzymania nowego ronda to szacunkowo 2 miliony złotych, toteż zadania związane z jego obsługą podzielone zostaną miejskie spółki. I tak ZDM będzie więc odpowiedzialny na zadania techniczno-budowlane, czyli przeglądy i naprawy wind i schodów ruchomych czy też odśnieżanie ciągów pieszych. Poznański ZTM ogarnie kwestie związane z odprawą pasażerów komunikacji miejskiej, a Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych otrzyma w zarząd 13 lokali handlowych oraz parking na 300 samochodów.
Częścią obiektu jest zabytkowa kaponiera kolejowa, stanowiąca niegdyś część systemu murów obronnych Poznania. Obecnie zostanie wyremontowana i zabezpieczona, będzie też ją można oglądać, ale tylko z zewnątrz. Rondo Kaponiera ma zostać oddane zgodnie z planem, a jeśli poszczególne elementy inwestycji będą mogły być oddane do użytku wcześniej, bez szkody dla całości, najpewniej będzie do tego dochodzić.
![]() |
fot. TVN24 |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane