czwartek, 7 lipca 2016

WROCŁAW: wraca temat Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej - na poważnie

Po kilku latach od przygotowania koncepcji rusza w końcu projekt Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej, finansowany w ramach dolnośląskiego RPO. PKP PLK szukają już wykonawcy studium wykonalności projektu budowy i modernizacji przystanków kolejowych, przy których miałyby się zatrzymywać pociągi JKA. Według przygotowanej w roku 2011 koncepcji pociągi miały połączyć Jelenią Górę z Janowicami Wielkimi i Szklarską Porębą. Na potrzeby przyszłej inwestycji na przełomie roku 2014 i 2015 zakupionych zostało 6 EZT-ów Newag 36WEa. Ostatecznie władze doszły do wniosku, że połączenie to nie będzie w stanie zapewnić sobie rentowności poprzez zadowalającą frekwencję, przez co projekt zarzucono. Teraz jednak ma on zagwarantowane dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Dolnego Śląska.

Planowane do przygotowania studium wykonalności obejmie odcinek znajdujący się w granicach miasta, na którym zlokalizowane są przystanki i stacje Jelenia Góra, Jelenia Góra Zachodnia, Jelenia Góra Cieplice, Jelenia Góra Orle i Jelenia Góra Sobieszów. Wykonawca studium przedstawi kilka wariantów. Jeden z nich zakłada jedynie przebudowę istniejących peronów. Kolejne zakładają zmianę lokalizacji peronów oraz budowę nowych przystanków w Jeleniej Górze w okolicach ulic Spółdzielczej, Objazdowej, Kubsza i Alei Jana Pawła II. Po przedstawieniu studium podjęta zostanie decyzja o ostatecznym kształcie Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej.

fot. TVP Wrocław

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane