sobota, 20 sierpnia 2016

OLSZTYN: mniej pieniędzy na tramwaje - modyfikacja rozbudowy sieci

Niestety, Olsztyn dostanie mniej unijnych pieniędzy na inwestycje w rozwój sieci tramwajowej. Stąd konieczność podziału rozbudowy najmłodszej polskiej sieci elektrycznego transportu na etapy. Dało to też okazję do tego, by zweryfikować pierwotne założenia, uwzględniając wcześniej odrzucone zmiany i odrzucając inne, planowane do realizacji. O wszystkim oczywiście i tak zadecydują pieniądze.

W maju urzędnicy, po zakończeniu konsultacji społecznych, wybrali optymalny przebieg tramwaju w kolejnej fazie rozbudowy. Teraz, po zweryfikowaniu tych wielkich planów główną realizacją jest połączenie pętli w Pieczewie przez Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego i aleję Piłsudskiego do ulicy Kościuszki, gdzie linia tramwajowa włączałaby się do istniejącego układu torowego.

Warianty dodatkowe po weryfikacji to:

  • torowisko w ulicy Wilczyńskiego z krańcem Osiedle Generałów (nowość), 
  • przedłużenie trasy wgłąb Kortowa (do Dybowskiego), 
  • odcinek Dworcowa - Kętrzyńskiego, 
  • budowa krótkiego odcinka do zakładów Michelin,
Wszystkie te inwestycje zostaną zrealizowane w miarę możliwości finansowych. 


Z projektu wyskoczyły tory do pętli na Tęczowym Lesie, gdzie powstający nowy Miejscowy Plan Zagospodarowania Terenu i sprawy własnościowe komplikują sprawę. Stąd wymiana na Osiedle Generałów właśnie. Nie ma też w planach budowanie połączenia od Kanta do Krasickiego, które od początku wydawało się bezsensem.

Miasto informuje, że zgodnie z najnowszym przelicznikiem na realizację inwestycji dostanie z UE nieco ponad 230 milionów złotych. Taka kwota pozwoli na realizację podstawowego projektu oraz zakup nowego taboru. Póki co w Olsztynie trwają wytężone prace nad szczegółami projektu. Czasu nie ma już zbyt wiele, bo przetargi dobrze byłoby zacząć ogłaszać już w przyszłym roku.

fot. Bartosz Cudnoch (Gazeta Olsztyńska)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane