W maju urzędnicy, po zakończeniu konsultacji społecznych, wybrali optymalny przebieg tramwaju w kolejnej fazie rozbudowy. Teraz, po zweryfikowaniu tych wielkich planów główną realizacją jest połączenie pętli w Pieczewie przez Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego i aleję Piłsudskiego do ulicy Kościuszki, gdzie linia tramwajowa włączałaby się do istniejącego układu torowego.
Warianty dodatkowe po weryfikacji to:
- torowisko w ulicy Wilczyńskiego z krańcem Osiedle Generałów (nowość),
- przedłużenie trasy wgłąb Kortowa (do Dybowskiego),
- odcinek Dworcowa - Kętrzyńskiego,
- budowa krótkiego odcinka do zakładów Michelin,
Wszystkie te inwestycje zostaną zrealizowane w miarę możliwości finansowych.
Z projektu wyskoczyły tory do pętli na Tęczowym Lesie, gdzie powstający nowy Miejscowy Plan Zagospodarowania Terenu i sprawy własnościowe komplikują sprawę. Stąd wymiana na Osiedle Generałów właśnie. Nie ma też w planach budowanie połączenia od Kanta do Krasickiego, które od początku wydawało się bezsensem.
Miasto informuje, że zgodnie z najnowszym przelicznikiem na realizację inwestycji dostanie z UE nieco ponad 230 milionów złotych. Taka kwota pozwoli na realizację podstawowego projektu oraz zakup nowego taboru. Póki co w Olsztynie trwają wytężone prace nad szczegółami projektu. Czasu nie ma już zbyt wiele, bo przetargi dobrze byłoby zacząć ogłaszać już w przyszłym roku.
![]() |
fot. Bartosz Cudnoch (Gazeta Olsztyńska) |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane