Dworzec składa się z piętrowego budynku dworca, przykrytego naczółkowym dachem, analogicznym do innych dworców w regionie (także tego w Olkuszu). Posiada jednak aż 3 perony. Peron 1 przyległy jest do budynku dworca. Peron 2 to klasyczny obiekt wyspowy, wyposażony w dwie krawędzie peronowe i wiaty z ławkami. Dodatkowy, zamknięty dziś peron 3 to dodatkowe żeberko odstawcze, wyposażone w krawędź peronową. Kończy się kozłem oporowym od olkuskiej strony, a trakcja zawieszona jest ślepo na czymś w rodzaju bramy, złożonej z trakcyjnych słupów.
Wnętrze budynku zatrzaśnięto na głucho w roku 2009. Od tego czasu nie działa kasa ani poczekalnia. Zresztą, przy tak znikomym ruchu kolejowym nie miałaby najmniejszego sensu. Przed dworcem nie ma klasycznego placu z parkingiem – jest za to jednokierunkowa droga z miejscami postojowymi oraz przystankiem autobusowym. Tradycyjnie dworzec położony jest w pewnym oddaleniu od ścisłego centrum, ale w sumie mogło być gorzej…
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane