Przed dwoma laty linia została przeznaczona do rozbiórki, jednak po protestach samorządowców oraz Sowiogórskiego Bractwa Kolejowego od tego pomysłu odstąpiono. Odcinek poddawany rewitalizacji jest kluczowy dla ruchu turystycznego w Świdnicy, Walimiu czy Jedlinie Zdroju. Trwają prace nad przygotowaniem studium wykonalności. PKP PLK podaje, że projektowanie i prace budowlane mogą ruszyć w lipcu 2018 roku. Koniec przebudowy póki co datowany jest na rok 2020. Na realizację inwestycji 33 miliony złotych przeznaczą PKP PLK, natomiast 74 miliony przekazane zostaną w ramach ZIT Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Do pełni szczęścia brakować będzie jeszcze realizacji prac między Wrocławiem a Świdnicą przez Sobótkę. Przypomnijmy, że do zrobienia jest również odcinek Wrocław Główny – Świdnica Kraszowice. Realizacja ta ma kosztować około 100 milionów złotych, a środki będą pochodzić z projektów RPP. Ponowne uruchomienie tej linii miałoby nie tylko znaczenie turystyczne, ale też lokalne - zapewni bowiem połączenie kolejowe z intensywnie rozwijającymi się mieszkaniowo miejscowościami na południe od Wrocławia, jak Bielany Wrocławskie czy Kobierzyce.
![]() |
fot. Radio Wrocław |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane