poniedziałek, 12 września 2016

GDAŃSK: miasto i rozwój, czyli przetarg na projekt nowej trasy z tramwajem

W stolicy Pomorza ogłoszono ostatnio przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy całkiem nowej trasy komunikacyjnej Nowa Kielnieńska – Nowa Spacerowa – Zielony Bulwar, która ma poprawić skomunikowanie tzw. dolnego tarasu. Nowopowstała trasa ma docelowo połączyć trójmiejską obwodnicę z tunelem pod Martwą Wisłą, odciążając zapchany wiecznie ciąg w centrum Wrzeszcza, jednocześnie łącząc duże osiedla Zaspa i Przymorze z obwodnicą i zapewniając sprawny wylot na Warszawę, z pominięciem centrum miasta. W ramach tej inwestycji miałaby powstać także linia tramwajowa wzdłuż ulic Obrońców Wybrzeża i Czarny Dwór. Jej celem jest, jak podają miejskie władze, zwiększenie potencjału okolicznych terenów i zapobieganie suburbanizacji, i oczywiście wspomniane odciążenie alei Grunwaldzkiej i alei Niepodległości w Sopocie.

Zaplanowano, że inwestycja przeprowadzona zostanie w ramach dwóch zadań, podzielonych na w sumie osiem odcinków realizacyjnych. Zadanie 1 obejmuje Nową Kielnieńską i Nową Spacerową, z przebudową Węzła Wysoka i budową tunelu pod Pachołkiem. Zadanie 2 obejmuje Zielony Bulwar, gdzie wydzielono 4 odcinki: al. Jana Pawła II - al. Hallera wraz z tramwajem, Obrońców Wybrzeża - al. Jana Pawła II, Ergo Arena - Obrońców Wybrzeża oraz budowa linii tramwajowej al. Hallera - Chłopska przez Obrońców Wybrzeża.

Termin składania ofert w przetargu na dokumentację mija 17 października. Wykonawca zadania na wytypowanie wariantu będzie miał czas do 10 grudnia tego roku. Koszty opracowania oszacowano na 810 tysięcy złotych.

fot. Urząd Miejski w Gdańsku

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane