Multicar M 25 powstał jako samochód ciężarowy oraz komunalny, zastępując poprzednika, czyli M24. Produkowało go wschodnioniemieckie przedsiębiorstwo VEB Fahrzeugwerk Waltershausen, które w latach 1978–1993 wypuściło około 100 tysięcy egzemplarzy. Przedsiębiorstwo wchodziło w skład zjednoczenia IFA, stąd takie oznaczenie na pojazdach.
70% produkcji przeznaczona była na eksport, głównie do krajów RWPG. Pojazd wyposażany był przez lata w 2-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 45 KM. W 1991 roku, po zjednoczeniu Niemiec, przedsiębiorstwo zostało sprywatyzowane i zmieniło nazwę na Multicar. W tym samym roku zaczęto więc wyposażać Multicary w silniki wysokoprężne produkcji Volkswagena o pojemności 1,9 l i mocy 54 KM. Zmodernizowane pojazdy mogły poruszać się o prawie 30 km/h szybciej. W 1993 roku produkcję modelu M 25 zakończono, jako następcę wprowadzając na rynek gruntownie zmodernizowany model M 26.
Multicary miały dwa miejsca: dla kierowcy i pasażera. Najczęściej spotykane były egzemplarze po prostu z otwartą skrzynią (doka), choć zdarzały się modele z plandeką. Na potrzeby komunalne do Multicara dokładano myjki do ulic, lemiesze pługów i inne konieczne rozwiązania.
(wikipedia.hu) |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane