Trasa linii prowadzi na długości prawie 60 kilometrów przez Strzelice i Morawskie Branice, skąd odchodzi fragment linii do stacji Oslavany. Trasę tę otwarto po kilku latach budowy w roku 1870. Wówczas na tym terenie koleją zarządzały Austriackie Koleje Państwowe. Linia stała się częścią jednotorowego szlaku z Wiednia do Brna, wiodącego przez Laa a.d. Thaya, Hevlin i właśnie Hrušovany nad Jevišovkou. Obecnie szlak ten nie jest przejezdny – trasa przez granicę, między Hevlinem a Laa a.d. Thaya już nie istnieje.
W roku 1912 uruchomiono dodatkowo połączenia na nieco ponad 9-kilometrowym odcinku Morawskie Branice – Oslavany, przez miejscowość Iwanczyce. Do dziś na trasie tej kursują pociągi lokalne, a linia pozostaje niezelektryfikowana i jednotorowa. Na dworcu w Hruszowanach, który położony jest daleko od centrum miasta, możliwe są przesiadki na składy do Znojmo, Mikulova i Brzecławia, skąd z kolei odchodzą składu do Austrii i mnóstwo pociągów dalekobieżnych w głąb Czech. Na trasie znajdują się 4 tunele o łącznej długości prawie 700 metrów. Najkrótszym jest Malý Prštický tunel, który ma zaledwie 85 metrów, najdłuższym zaś, bez zaskoczenia, Velký Prštický tunel, mający ponad 322 metry długości. Budowle te rozdziela stacja Radostice.
W pierwszym nagraniu przejazd trasą Hrušovany nad Jevišovkou – Brno, a w drugim wahadło Morawskie Branice – Oslavany.
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane