Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał za zadanie wykonanie projektu inwestycji, uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych, budowę nowego odcinka linii tramwajowej wraz z układem drogowym oraz przeprowadzenie prób i testów na wybudowanej infrastrukturze. Trasa liczyć będzie około 5 kilometrów długości i znacząco poprawi skomunikowania w tej części Krakowa. Zapewne umożliwi też racjonalizację i ograniczenie ilości plątających się po okolicy autobusów. Poza częścią typowo komunikacyjną inwestycja przewiduje budowę trzech parkingów w systemie Park&Ride: w rejonie pętli tramwajowej Krowodrza Górka, przy skrzyżowaniu z ulicą Pachońskiego oraz przy pętli końcowej Górka Narodowa.
Niestety, budowa linii tramwajowej oznacza także rewolucję drogową. Powstanie przyczynek tzw. Trasy Wolbromskiej w postaci tunelu w ciągu ulicy Opolskiej, estakady nad doliną Sudoł, kładki dla pieszych nad trasą KST (na wysokości Szopkarzy i Danka), mostów na rzece Białucha i na potoku Bibiczanka. Trochę to wszystko rozerżnie Prądnik Biały na kawałki, ale może nie będzie tak źle? Całkowity koszt tej inwestycji szacowany jest na około 350 milionów złotych. Część pieniędzy pochodzić będzie z unijnego dofinansowania.
![]() |
mat. ZIKiT |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane