MILSZA/LEŚNICZÓWKA – Milsza – Długa – Andrzeja – Piotrkowska - Nowy Rynek – Nowomiejska – Zgierska - PLAC KOŚCIELNY
Z dniem 3 sierpnia tego samego roku skierowano ją do Helenowa (powrót Targową do Średniej). Od 1 kwietnia 1905 roku kursowała na trasie wydłużonej do Radwańskiej, by w kwietniu 1096 roku zostać zlikwidowaną. Powróciła na trasie DŁUGA – Piotrkowska – HELENÓW z dniem 27 maja 1909. W październiku ponownie ją zlikwidowano. Ponownie pojawiła się na ulicach 30 stycznia, łącząc dworce: Fabryczny i Kaliski.
Od 21 maja 1926 roku kursowała z Dworca Kaliskiego przez plac Kościelny, plac Wolności i Gdańską do Rynku Bałuckiego. Z początkiem lipca 1934 roku kursowała już dalej, do ówczesnego przystanku Julianów przy Biegańskiego. Jest to jej ostatnia znana trasa przed działań wojennych.
Po wojnie, od 4 marca 1945 kursowała z Julianowa na Chojny, a 1 sierpnia 1949 skierowana została przez Limanowskiego na Żabieniec. Jesienią 1951 roku relację przełożono na trasę przez Północną. W marcu 1971 roku „piątka” została wydłużona z Żabieńca do pierwszej pętli na Teofilowie (Szczecińska). W roku 2000 wycofano ją z Północnej, a od stycznia 2001 roku kursowała już do pętli Kurczaki. Obecna trasa to Strykowska – Chochoła (przy szpitalu psychiatrycznym im. Babińskiego).
Linia dziś ma 10 kilometrów długości i 22 przystanki. Czas przejazdu najdłuższego kursu wynosi 42 minuty. Podstawowy takt w dni robocze wynosi 12 minut. Linia omija ścisłe centrum miasta, ograniczając się do przejazdu przez Bałuty.
![]() |
(screen z Youtube) |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane