Radwańska/Inżynierska – Radwańska – Żeromskiego – Kopernika – Gdańska – 11-go Listopada – pl. Wolności – Nowomiejska – Zgierska – pl. Kościelny – Brzezińska – Doły
Po wojnie, według stanu na dzień 22 lutego 1945, linia 6 kursowała od przystanku Kątna/Proletariacka przez Wólczańską, Czerwoną, Piotrkowską i plac Wolności do Pomorska/Morska. 1 października 1952 trafiła na pętlę Chojny (dziś Śląska), ale nie na długo, bo od grudnia jej południowym krańcem stał się przystanek Wróblewskiego/Proletariacka. W owym czasie linia kończyła od północy na ulicy Nowotki, co nie zmieniło się do 18 listopada 1986, kiedy to "szóstka" zaczęła dojeżdżać do zajezdni przy Telefonicznej. W międzyczasie na południu trasa ulegała wydłużaniu do Placu Niepodległości (21 listopada 1983) oraz Ronda Titowa (5 marca 1984). Od 8 kwietnia 1991 linia 6 kursowała ponownie na Chojny (przystanek Karpia), a od września 1992 do pętli Kurczaki. 22 czerwca 1998 przebieg "szóstki" wydłużono z Telefonicznej na Stoki, a od początku 2001 roku skierowano ją przez Północną do Strykowskiej na Dołach.
W takiej formie linia kursuje do dziś. Ma 11,5 kilometra długości i 25 przystanków, Kursuje co 12 minut w dni powszednie, a czas przejazdu to około 50 minut.
fot. lodzchojnyinfo.manifo.com |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane