sobota, 22 października 2016

Historia polskiej komunikacji - Scania Castrosua w MPK Kraków

Choć pojazdy, o których dziś słów kilka, nie przeszły jeszcze do historii, to ich historia jest dość ciekawa i pewnie niewielu przywiązuje do niej wagę.

W lipcu 2006 roku do krakowskiego MPK trafiło z Hiszpanii sześć prawie nowych autobusów przegubowych Scania Castrosua N94UA6x2. Pojazdy wyprodukowane zostały w roku 2003 prze Carrocera Castrosua z siedzibą w Santiago de Compostella. Odbiorcą autobusów została firma ETASA Madrid, która kupiła w sumie kilkadziesiąt wozów. Niestety, przedsiębiorstwo nie otrzymało założonej pracy przewozowej, przez co części autobusów trzeba było się pozbyć. Kraków skorzystał z okazji. Po testach, na początku grudnia 2006, pierwszy autobus wyjechał liniowo na miasto, otrzymawszy oznaczenie PE175. 

Konstrukcja oparta jest na Scanii OmniCity, z której pochodzi cała płyta podłogowa. Zabudowa autobusu, oznaczona jako CS.40, to już autorski projekt hiszpańskiej Castrosui. Autobusy są wyposażone w 4 biegowe automatyczne skrzynie ZF i silniki Scania spełniające normę EURO 3. Ich wadą jest posiadanie tylko trzech par drzwi, przez co wymiana pasażerska jest ograniczona. Pojazdy posiadają jednak bardzo dobrą zwrotność, przez co z powodzeniem sprawdzają się na linii 112 do Tyńca. Jak na razie wszystkie kursują po mieście normalnie. Autobusy przez długi czas jeździły po mieście w zielonym malowaniu, ze względu na gwarancję na powłokę lakierniczą. Obecnie wszystkie mają już krakowskie barwy zakładowe. Sprawiają też wrażenie lepiej wykonanych niż ich krewniaczki OmniCity, z których kilka już poszło pod nóż...


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane