Wprowadzenie biletu poprzedził skomplikowany proces, trwający półtora roku. Rozwiązanie to zdecydowanie uprościło korzystanie z pasażerskiego transportu publicznego w Słowenii. Na razie działa bilet dla uczniów, studentów oraz dorosłych uczniów. Jednak rozbudowa systemu trwa i docelowo ma objąć wszystkie grupy podróżnych.
Za realizację projektu odpowiada specjalny podmiot, począwszy od technicznego wdrożenia systemu po bieżącego nim zarządzania w trakcie rozwoju i dalszej działalności. System nazywa się IPPT i bazuje na rozwiązaniach IT umożliwiających automatyczne pobieranie opłat za przejazdy i elektroniczne zarządzanie danymi znajdującymi się w systemie. Portal informacyjny umożliwia dodatkowo planowanie przejazdów, zapewnia pasażerom informacje o wykorzystaniu i działaniu systemu, punktach sprzedaży i dostępu do formularzy elektronicznych. Całość została sfinansowana przez Unię Europejską w 85%.
A w Polsce cóż... Nieustające rozmowy, dywagacje i ustalanie stanowiska. Nic z tego jak na razie nie wynika.
fot. Wikipedia |
to nasz kórnik?!
OdpowiedzUsuń