Już po wojnie, według stanu na 7 grudnia 1945 roku kursowała z przystanku Świerczewskiego/Inżynierska do torów kolejowych na Widzewie. W sierpniu 1949 linia wylądowała na nowej trasie w dzielnicy Dąbrowa, i z tym miejscem związała się już na stałe. Potem zmiany trasy obejmowały już tylko zachodnią stronę, kiedy to linię kierowano do Zachodniej (18 listopada 1968), na Żabieniec (1 września 1971), do pętli Szczecińska (5 listopada 1973). W czerwcu 1995 roku linia 14 trafiła na Retkinię, ze względu na prace torowe przy Dworcu Kaliskim. Ostatecznie w grudniu 1996 roku trasa Dąbrowa - Wyszyńskiego ustanowiona została jako stała.
Dziś linia ponownie łączy Dąbrowę z Żabieńcem, gdzie zawraca na pętli przed tamtejszym dworcem kolejowym. Liczy 14,5 kilometra długości i 26 przystanków. Czas przejazdu najdłuższego kursu wynosi 43 minuty, a bazowa częstotliwość w dni robocze to 12 minut. Na trasie "czternastki" spotkamy wyłącznie wąskotorowe tramwaje z chorzowskiego Konstalu, a mianowicie Konstal 805Na w trakcji podwójnej.
![]() |
fot. lodz.naszemiasto.pl |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane